recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer fullscreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer fullscreen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBViewer fullscreen
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 13:07
Jeg har et spøjst problem med DR og fullscreen-funktionen i DVBViewer:
Når jeg ser DR i fullscreen så hakker billedet ca. hvert 10-20 sekund, men når jeg ikke køre i fullscreen så køre billedet fint uden hak, også selv om jeg kører DVBviewer uden kanter og "trukket ud" så den fylder hele skærmarealet.

Jeg har læst en del indlæg igennem her på recordere om folk med problemer med DR og DRHD i forbindelse med HD-afvikling, og forslagene er codec fra DivX, ellegar(eller sådan noget lignende) eller core AVC, hvor det vist kun er sidstnævnte der også understøtter hardwareacceleration.

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som et codecproblem, idet jeg godt kan afvikle i fuld skærmstørrelse, men ikke i DVBviewers egen fullscreen-funktion.

Lige vælger jeg så bare at køre DVBviewer uden fullscreen, og "trukket ud" til det fulde skærmareal, men måske nogen ved hvad jeg gør galt?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 14:23
Det skal køre uden problemer i fullscreen med de windows 7 indbyggede codecs...
Disse codecs understøtter hardwareacceralation..
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af sirvival3 sirvival3 skrev:

Jeg har et spøjst problem med DR og fullscreen-funktionen i DVBViewer:
Når jeg ser DR i fullscreen så hakker billedet ca. hvert 10-20 sekund, men når jeg ikke køre i fullscreen så køre billedet fint uden hak, også selv om jeg kører DVBviewer uden kanter og "trukket ud" så den fylder hele skærmarealet.

Jeg har læst en del indlæg igennem her på recordere om folk med problemer med DR og DRHD i forbindelse med HD-afvikling, og forslagene er codec fra DivX, ellegar(eller sådan noget lignende) eller core AVC, hvor det vist kun er sidstnævnte der også understøtter hardwareacceleration.

Umiddelbart synes jeg ikke det lyder som et codecproblem, idet jeg godt kan afvikle i fuld skærmstørrelse, men ikke i DVBviewers egen fullscreen-funktion.

Lige vælger jeg så bare at køre DVBviewer uden fullscreen, og "trukket ud" til det fulde skærmareal, men måske nogen ved hvad jeg gør galt?
Som skrevet. Det skal køre problemfrit med en clean Win installation. Der er dog problemer med ATI grafikkort. Så skriv lidt mere om din konfiguration
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu