|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() Sendt: 06-Juli-2006 kl. 13:02 |
Skal have bygget en HTPC i august/september måned med en Conroe eller Merom Cpu. Skal forholdsvis kun bruge den til, at se Blu-Ray film med og høre musik på med mit eget TerraTec Phase 24 FirwWire lydkort digitalt. |
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
jeg har diskuteret ViiV da den kom ud med flere på dette site, som overbeviste mig (til sidst ;-), at ViiV er lidt af en and. Der er dog et par enkelte feature jeg vil fremhæve, heriblandt instant shutdown, og det at man får core duo + raid harddisk med hvis man køber en ViiV PC. men ellers tjek intels hjemmeside ud, eller www.tomshardware.com, som har flere artikler i dette. Jeg vil nok sige at står du overfor at skulle bruge 10K på en MCE, så kan du ligeså godt købe en færdiglavet.... men ellers kan du sagtens selv bygge en billigere... Ift. aflastning af CPU, så burde det ikke være noget problem, me hvis du bruger core duo cpu.... heller ikke ved HD afspilning. http://www.intel.com/products/chipsets/945gt/index.htm |
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
Jeg foretrækker helst selv at samle min egen, da jeg skal have et mCubed HFX mini fanless kabinet. Det var nu også mest fordi, at ATI's Avivo og Nvidia Pure Video giver et forbedret billede af HD afspilning og hvis Intels Graphics Media Accelerator ikke gør, så er Intels Viiv bundkorte helt udelukkende. Har tjecket det nederst link før. Kan ikke rigtig se nogen steder, at det giver et bedre HD billede eller aflastning af Cpu.
Kabinettet alene og de køle ekstra ting man skal købe ved siden koster ca. 5000 kr. og så kommer bundkort, cpu, ram, grafikkort, harddisk og fjernbetjening ved siden af. Det løber nok op i 12.500 kr. Og hvad en Blu-Ray drev nu end kommer til at koste. Redigeret af smiletime - 06-Juli-2006 kl. 14:50 |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Jeg har brugt både et nVidia6600GT og mit bundkorts egen GMA900 til min HTPC. Jeg kan ikke mærke eller se nogen forskel, hverken med almindelig TV eller VM i HD. Man kan stadig bruge purevideo med Intels GMA grafikchipsæt.
Medmindre man vil spille 3D spil synes der ikke at være nogen grund til at købe dyre, larmende, strømslugende og i disse dage varmeskabende PCIe grafikkort. |
|
![]() |
|
fumse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/ If you want to watch video on your PC, then utilize Intel GMA 950 graphics for smooth video playback, native 16:9 format support for wide screen flat panels, motion compensation for smooth DVD playback and support for popular HDTV display formats. The media experience is even better when your PC also includes Intel® High Definition Audio (Intel® HD Audio) . |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder ikke dårligt. Så skulle det også være grunden til, at jeg vælger sådan et bundkort og være fri for et ekstern grafikkort. Men måske man burde vente til at Intel Graphics Media Accelerator X3000 kommer i et bundkort med HDMI, da det er fuldt ud kompitabelt med Windows Vista. |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
Hej smiletime et al I skal altså ikke sætte jeres lid til alt hvad Intel skriver, særlig i forbindelse med ting som integreret grafik. Integreret grafik kan aldrig give nok performance til opgaver som HD-dekodering. Hvis jeg må anbefale noget, så vent til I kan købe de første ATI X1600 Pro kort med HDMI udgang. Det burde give nok performance til lige netop HTPC-brug. For lige at kommentere ViiV. Det er altså ingen "teknologi" eller noget. Det er faktisk ikke meget mere end et logo, og hvis I leder lidt på nettet omkring ViiV, så finder I mest af alt artikler, der gør grin med "konceptet" og afslører det for hvad det er. Her er et par eksempler: http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=30647 http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/04 /22/AR2006042200112.html http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=28834 Mit yndlingscitat er nok dette: "When I pressed the issue on what exactly Viiv is, he admitted that it is a sticker that sits on the face of the machine." Wow... hvor nyskabende... :) Hilsen, |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
|
![]() |
jeps... men her skal du fokusere mere på dit behov... hvis du blot skal bruge din maskine til Media center, og ikke så meget windows,... så er det bedøvende ligemeget Det er rigtigt at til forskel fra GMA 950 har GMA X3000 DirectX 9 funktioner som Shader Model 3.0, og Vertex Shader og T&L er nu hardwarebaserede i stedet for software. I X3000 får du udover VGA og HDMI, også den kommende UDI port, som måske/måske ikke bliver fremtidens PC->monitor interface... Men klart. Hvis du går meget op i det, og det tyder det på med dit valg af kabinet, vil jeg da vente en måneds tid... Intels chipsæt GMA965 med X3000, lanceres i slutningen af denne måned! Så går der ikke langt tid før der kommer MOBOs med det chipsæt. Håber info hjalp |
|
![]() |
|
![]() |
Ja jeg giver dig ret i at det ikke er nyskabende... men jeg giver dig ikke ret, og heller ikke andre, som ikke kan se, at folk der ikke har forstand på PC, får man i det mindste nogle features, som jeg kan garantere for du IKKE får med nutidens AMITECH media center eller hvad folk nu køber (shuttle/aopen). Jeg går IKKE ind i en diskussion om AMDs LIVE vs. ViiV eller ViiV mod selvbygger MCEer. X3000 er rigeligt til at bruge i en MCE.... Naturligvis vil et PRO kort eller mit eget Nvidia 7800 kunne sparke et integreret gfx kort røv. Men jeg vil fandme ikke have sådan et støj helvede siddende i en MCE som skal stå i stuen - for slet ikke at tale om det ekstra strømforbrug. Intel ViiV er ikke banebrydende, men det er bedre end så mange alternativer, folk kan købe i dag.... Ja naturligvis er der en stor mængde reklame gimick bag... ligeosm mit BRAVIA rebranding af mit sony LCD... branding er Intel vel næppe de eneste om. Det vi ser med ViiV og AMD LIVE, er kun nogle spæde skridt i den rigtige retning. Jo jeg så gerne, et sæt mere rigide standarder, som f.eks. CENTRINO mærket kom med (trådløs, bedre batteritid osv.).... standarder for max støj m.m., som virkelig har betydning for en MC. Men vi er kun i begyndelsen. ViiV blev hyped meget omkring årsskiftet... og ja også formeget. For i virkeligheden er ViiV ikke kun hardware, men en måde at brande også kommende software. Sidstnævnte har vi stadigvæk til gode endnu, da det slet ikke har vundet tilpas udbredelse. Men det er ikke det samme som at sige, at det ingen fremtid har. Til konklusion, Smiletime, du kan roligt bygge dig en MCE ud af det mobo du allerede har set. Hvis du vil være helt fremme i skoene, så vent til 965 med x3000 kommer. Det kan også være der i kraft af min "provokation" komme alternative bud på hvad folk ser som ideelle MCE rent hard/softwaremæssigt. Det vil da være konstruktivt. Redigeret af fumse - 07-Juli-2006 kl. 00:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror, at jeg springer over det, fordi Intel ikke har valgt at integrere H.246 dekodning i X3000, hvilket Blu-Ray understøtter. Og jeg bruger jo mit eget FireWire lydkort og ikke HD sound som Intel ViiV har. Så der er ikke rigtig nogen fordele ved, at kigge længere efter de bundkorte.
|
|
![]() |
|
![]() |
nej det vil jeg faktisk give dig ret i... medmindre at x3000 ligesom med SM kan programmeres med softwaren... og for at svare dit tilsvarende spørgsmål på en konkurrende site, så jo 6800 har purevideo technology, men det er ikke med mpeg4 (H246), så vidt jeg husker... Redigeret af fumse - 07-Juli-2006 kl. 01:31 |
|
![]() |
|
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() |
Når jeg foreslog ATI X1600 Pro, så er det *netop* fordi det er et af de bedste løsninger til HTPC brug. Kort baseret på denne GPU larmer ikke og samtidigt er de kraftige nok til at kunne behandle og vise HD-materiale grundet hardware H.264-understøttelse. Det er faktisk ikke så forfærdeligt længe siden, at jeg opgraderede en kammerats Shuttle med et sådan kort. Det var dog et kort uden HDMI, da de først er på vej nu. Jeg er enig i ikke at starte en diskussion om hverken AMD Live! eller Intel ViiV. Begge ting er noget fis, selvom der ligger lidt mere bag Live! end et klistermærke... :P Jeg giver heller intet for Amitech "media centre" o.l. Hvis jeg personligt skulle banke et media center sammen inden for overskuelig fremtid, så ville jeg nok basere det på en Conroe cpu, og nok vælge et ATI RS600 (HDMI + HDCP inklusive) baseret motherboard, hvis det skal være med integreret grafik. Intels GMA X3000 i G965 chipsettet lyder også som et OK bud, men lad os nu se, om det igen kun er på papiret, at featurene er anvendelige. Hilsen, |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |