|
Boxee Box og eksterne harddiske |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ampersand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2012 kl. 13:36 |
Jeg overvejer at anskaffe en Boxee Box og vil samtidig gemme alle mine film på D-Link harddiske, så jeg får frigjort nogle hyldemeter i reolen. Det vil kræve flere diske, og mit spørgmål er nu, om Boxee Box'en kan samle alle filmene i ét directory, så man ikke skal ind og søge på hver enkelt harddisk for at finde den film, man lige vil se. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en Boxee, hvor jeg har tilføjet 3 forskellige filplaceringer (dog på samme NAS). Men den samler selv og grupperer materialet under Shows og Movies.
|
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Yep. Boxee Box samler film ét sted og tvserier et andet. Desuden kan du få opdelt i forhold til kategorier, fx adventure, komedie, action osv.
Prøv det evt an på din pc, hvor boxee kan hentes gratis (dog en ældre software version end Boxee Box, men det giver en god ide om, hvordan det fungerer). . Redigeret af KeWa - 15-Januar-2012 kl. 17:41 |
|
![]() |
|
ampersand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Hej Igen
Tak for hurtige svar. Jeg faldt over et meget billigt tilbud på en D-link NAS med plads til 2 diske, incl. 1 disk 1TB. Dette er næppe helt nok, så jeg overvejer derfor at købe 2 af disse NAS servere, for at få plads til 4 diske. Sådan 2 incl. de 2x1TB diske der følger med er billigere end et Sonology kabinet til 4 diske, og her er der ingen diske inkluderet. Jeg har selv en 1½ TB disk og vil købe en 2TB, for at fylde alle pladser. Dermed får jeg ialt 5½TB, hvilket jeg vurderer er rigeligt.
Men det store spørgsmål er altså om Boxee kan opfatte 4 diske i 2 NAS servere som et katalog. Jeg vil sætte stor pris på at høre nogle erfaringer.
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jeg har også boxee box. Syntes den har mange gode sider men også flere dårlige. Musik delen er elendig, man kan ikke lave playlister og brugerfladen er ikke så nem. Irriterende i længden. Desuden har den pt problemer med at afspille DTS spor via hdmien. Dette er på mine dvd rippede artikler, da jeg kørte med optisk til lyd var der ingen problemer. Til gengæld æder den stort set alt og langt hen af vejen er den god.
Men pt fungerer det slet ikke for mig at DTS ikke kan køre ud fra hdmi, rigtig mange har problemet, men ingen løsning fundet endnu, boxee har været problemet bekendt i over 1 år nu. Til gengæld har folk ikke problemer når det er mkv filer osv. |
|
![]() |
|
Tak for svar. Jeg skal ikke køre musik over Boxee, kun film. Til musikken bruger jeg Sonos, så det burde ikke være noget problem.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
|
Hej Tipsen
Du skriver jo netop, at du har samlet dine kataloger på en og samme NAS, og formuleringen gjorde mig i tvivl om det var muligt for Boxee at se to NAS på en gang. Men det du mener er altså, det kun er muligt at samle alt på én NAS, hvis Boxee skal se det i ét katalog?
|
|
![]() |
|
Ok. Dét som Boxee'en kan bruge er et fil-share (eks. samba-share, nfs-share etc). Du kan på din NAS(er) lave lige så mange shares som du har brug for - et share peger på en mappe og det er reelt set ligegyldigt, hvilke(n) disk(e) der er "involveret" i den konkrete mappe. Uanset hvor mange shares du tilføjer til Boxee'en vil indholdet fra disse shares blive "blandet sammen" og grupperet ud i "Shows" (tv-serier) og "Movies" (film).
PS: Der er sikkert en eller anden obskur grænse på hvor mange shares det er muligt at lave/linke til, men det bliver sandsynligvis ikke et problem. |
|
![]() |
|
Fino - tak for hjælpen. Jeg kaster mig ud i det, så må det briste eller bære!
|
|
![]() |
|
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Det er ikke et krav med NAS til en Boxee. Den har usb indgang (desværre kun 1.3) så smid en hub deri og så har du plads til uanede antal HDD direkte i Boxee'en. Held og lykke.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |