recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee Box og eksterne harddiske
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxee Box og eksterne harddiske

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ampersand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Januar-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ampersand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee Box og eksterne harddiske
    Sendt: 15-Januar-2012 kl. 13:36

Jeg overvejer at anskaffe en Boxee Box og vil samtidig gemme alle mine film på D-Link harddiske, så jeg får frigjort nogle hyldemeter i reolen. Det vil kræve flere diske, og mit spørgmål er nu, om Boxee Box'en kan samle alle filmene i ét directory, så man ikke skal ind og søge på hver enkelt harddisk for at finde den film, man lige vil se.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 14:45
Jeg har en Boxee, hvor jeg har tilføjet 3 forskellige filplaceringer (dog på samme NAS). Men den samler selv og grupperer materialet under Shows og Movies.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 17:37
Yep. Boxee Box samler film ét sted og tvserier et andet. Desuden kan du få opdelt i forhold til kategorier, fx adventure, komedie, action osv.
Prøv det evt an på din pc, hvor boxee kan hentes gratis (dog en ældre software version end Boxee Box, men det giver en god ide om, hvordan det fungerer). .

Redigeret af KeWa - 15-Januar-2012 kl. 17:41
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ampersand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 19:00
Hej Igen

Tak for hurtige svar. Jeg faldt over et meget billigt tilbud på en D-link NAS med plads til 2 diske, incl. 1 disk 1TB. Dette er næppe helt nok, så jeg overvejer derfor at købe 2 af disse NAS servere, for at få plads til 4 diske. Sådan 2 incl. de 2x1TB diske der følger med er billigere end et Sonology kabinet til 4 diske, og her er der ingen diske inkluderet. Jeg har selv en 1½ TB disk og vil købe en 2TB, for at fylde alle pladser. Dermed får jeg ialt 5½TB, hvilket jeg vurderer er rigeligt.

Men det store spørgsmål er altså om Boxee kan opfatte 4 diske i 2 NAS servere som et katalog. Jeg vil sætte stor pris på at høre nogle erfaringer.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 19:48
Jeg har også boxee box. Syntes den har mange gode sider men også flere dårlige. Musik delen er elendig, man kan ikke lave playlister og brugerfladen er ikke så nem. Irriterende i længden. Desuden har den pt problemer med at afspille DTS spor via hdmien. Dette er på mine dvd rippede artikler, da jeg kørte med optisk til lyd var der ingen problemer. Til gengæld æder den stort set alt og langt hen af vejen er den god.

Men pt fungerer det slet ikke for mig at DTS ikke kan køre ud fra hdmi, rigtig mange har problemet, men ingen løsning fundet endnu, boxee har været problemet bekendt i over 1 år nu.

Til gengæld har folk ikke problemer når det er mkv filer osv.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ampersand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 20:20
Tak for svar. Jeg skal ikke køre musik over Boxee, kun film. Til musikken bruger jeg Sonos, så det burde ikke være noget problem.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af ampersand ampersand skrev:

Men det store spørgsmål er altså om Boxee kan opfatte 4 diske i 2 NAS servere som et katalog. Jeg vil sætte stor pris på at høre nogle erfaringer.
Lur mig om du ikke har fået svar på det allerede!?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ampersand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 21:46
Hej Tipsen

Du skriver jo netop, at du har samlet dine kataloger på en og samme NAS, og formuleringen gjorde mig i tvivl om det var muligt for Boxee at se to NAS på en gang. Men det du mener er altså, det kun er muligt at samle alt på én NAS, hvis Boxee skal se det i ét katalog?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:03
Ok. Dét som Boxee'en kan bruge er et fil-share (eks. samba-share, nfs-share etc). Du kan på din NAS(er) lave lige så mange shares som du har brug for - et share peger på en mappe og det er reelt set ligegyldigt, hvilke(n) disk(e) der er "involveret" i den konkrete mappe. Uanset hvor mange shares du tilføjer til Boxee'en vil indholdet fra disse shares blive "blandet sammen" og grupperet ud i "Shows" (tv-serier) og "Movies" (film).

PS: Der er sikkert en eller anden obskur grænse på hvor mange shares det er muligt at lave/linke til, men det bliver sandsynligvis ikke et problem.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ampersand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:21
Fino - tak for hjælpen. Jeg kaster mig ud i det, så må det briste eller bære!
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:37
Det er ikke et krav med NAS til en Boxee. Den har usb indgang (desværre kun 1.3) så smid en hub deri og så har du plads til uanede antal HDD direkte i Boxee'en. Held og lykke.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu