recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et luksus dilemma -hvilket tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et luksus dilemma -hvilket tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et luksus dilemma -hvilket tv
    Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:45
Det her er endnu en tråd om, hvilket tv skal jeg vælge, ikke nødvendigvis en specifik model (jeg er lun på Panasonic plasma) men hvilken tuner.
Sagen er den, jeg er ved at overtale de gamle til endelig at købe en fladskærm, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvilke tunere, det skal have. De har Canal Digital og en HD boks. Denne bruges også til tysk tv fra astra, og det vil især mor nødigt undvære. Boksen er også sat til en HDD optager. Desuden er der en ekstra DVB-T boks med Boxer modul og kort i, som jeg betaler for. På den måde kan de se et og optage noget andet.
Jeg har følgende scenarier:
Et af de dyrere tv med både DVB-T,T2 og S2, eller med S2 uden T2, og gerne med usb PVR. Udskift CD boksen med et kortmodul fra samme. Det vil betyde, at de kan se alle kanaler i god kvalitet uden brug af boks, men det vil betyde at de ikke kan optage et og se noget andet. En USB harddisk vil dog give mulighed for at optage. Det vil også betyde, at de udover tv'et skal købe et CAM.

Samme type tv med DVB-T2 og S2, men drop CD og behold kun Boxer. Det giver samme optagelses begrænsninger men samme fordele med at se tv uden boks. Det giver dog færre HD kanaler og SD i lidt ringere kvalitet. Det har også den fordel, at de slipper for at skulle købe et CAM fra CD, kun skal denne opsiges.

Et billigere tv med DVB-T/T2, sæt Boxer kortet ind det, behold CD boksen (og HDD optageren). På den måde beholder de optage muligheden, de kan se danske kanaler uden boks omend i lidt dårligere kvalitet, men de skal stadig bruge boks til tyske. CD kan så bruges til HD tv så DVB-T2 i tv'et ikke er strengt nødvendigt.

Samme type tv med Boxer kortet, men drop CD til fordel for en FTA sat boks. Det betyder forringede optagemuligheder og det betyder indkøb af ny boks. Til gengæld for de gratis tv, da jeg betaler for Boxer.

Som en sidebemærkning, de kunne bevare fulde optage muligheder med CD's PVR boks, det ved jeg. De ville dog gerne kunne undvære boksen i hvert fald til nogle kanaler, og at købe både et nyt tv og en PVR boks, får jeg dem ikke til af økonomiske årsager. De kunne også have købt PVR'en i stedet for den almindelige HD, da den tidligere boks gik i stykker, men teknikeren havde den almindelige med, så beholdt de den. Teknikeren kom nemlig for at udskifte kabler, men konstaterede at fejlen lå i den gamle boks.
En usb harddisk til et nyt tv kunne jeg købe til dem. DVD brænding er ikke essentielt. Når der er behov for at optage et og se noget andet, er den ene kanal ofte en tysk og den anden en dansk.

Redigeret af Ham_Der - 17-Januar-2012 kl. 16:10
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 11:51
En bemærkning mere. Det første scenarie, suppleret med at beholde Boxer boksen og tilslutte den til HDD maskinen, er vist det, der giver flest fordele. De kan i hvert fald se en tysk og optage en dansk kanal på den måde, men kun optage tysk ved hjælp af en USB harddisk. Et tv med PVR kan vel ikke optage en kanal fra egen tuner på USB og vise en anden kilde fra HDMI/scart samtidig?

Edit:
For øvrigt, CD's PVR er, så vidt jeg kan se, ikke længere en mulighed, da Sagem PVR'en ikke fremgår længere på bestillingssiden, og den nye Entertain Center mig bekendt ikke har Disecq styring og dermed ikke kan tage Tyskland. Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere bestille Sagem modtageren.

Jeg er udmærker klar over, at en PVR giver den mest fleksible optager løsning, men jeg synes også, at køber de et nyt tv, så skal de også have glæde af at kunne se tv uden brug af boks. Mor bander over boksen.

Alternative forslag modtages gerne.

Redigeret af Ham_Der - 17-Januar-2012 kl. 16:14
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 11:26
Så var det, jeg kom i tanke om, CD's Sagem HD PVR, ville den overhovedet have været en mulighed, kan den modtage Astra?
Er der ikke nogen der har et forslag til, hvad der er den bedste løsning.
Tv'et skal ikke være billigt skrammel, men behøver ikke være en topmodel. En god mellemklassemodel, ting som 3D og internet på tv er ligemeget.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 11:32
CDs modatgere er låst ligesom Viasat.
Så skal du have 2 modtagere.
Husk at CD er kommet med ny HD modtager med PVR, ser lovende ud, min er på vej.
Jeg mener stadig at Boxer presser billedkvaliteten til grænsen.
SVP03
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 12:47
Deres nuværende HD boks kan nu godt tage Astra, omend den ikke er optimal til det, men ville Sagem PVR'en overhovedet have været en mulighed, jeg kan ikke huske, om den kan modtage Astra. Den er ikke længere en mulighed, da den ikke kan bestilles længere, og den nye kan ikke tage andre kanaler end CD's. Den nye er også for dyr, synes jeg.

Deres nuværende HD boks er ikke optimal til Astra på den måde, at det er håbløst at lave en favoritliste med tyske kanaler, da de skifter plads hele tiden, altså nok flere gange om ugen. Man skal over på hovedlisten og bladre igennem hundredevis af kanaler. Hvilket er en af grundene til, jeg synes, de skulle have et nyt tv.

Redigeret af Ham_Der - 18-Januar-2012 kl. 12:51
Til top
Raum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Sted: Hovedstaden
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 14:19
Lyder som om du må indfinde dig med at det kun kan løses med 2 modtagere.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Raum Raum skrev:

Lyder som om du må indfinde dig med at det kun kan løses med 2 modtagere.

Det har de jo allerede i form af en CD modtager og en Boxer modtager. CD modtageren kan godt bruges til Tyskland. Boxer betaler jeg for, da jeg bor sammed med dem og har Boxer på mit værelse.
Jeg skrev måske så meget, at folk ikke læser det.
Det, jeg var ude efter, var hvilket af de opstillede scenarier i forbindelse med køb af nyt tv, I ville vælge, eller om I har alternative forslag.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:10
Jo mere jeg tænker over det, jo mere tror jeg på scenarie 3, se i det første indlæg. De får dels fordelen af at kunne se dansk tv uden at skulle tænde boksen først men også fordelen af at kunne få den gode kvalitet ved at tænde boksen. Samtidig bevares samme optage muligheder som nu, og de slipper for at bøvle med at opsige CD. Ved at vælge et tv med DVB-T2 kan også fås Boxer's HD tv.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:16
CDs nye modtager koster ikke 2999,- hvis du er kunde i forvejen.

Vi er nogen der har fået den rigtigt billigt, godt nok med både en lavere pris og lavere månedspris i en periode.

Bare så du ved det.
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu