recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - film overførsel til ipad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

film overførsel til ipad

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6500
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: film overførsel til ipad
    Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:10
Hejsa, vil gerne overføre et par tegnefilm fra den bærbare over til min ipad 2 - har prøvet med vlc streamer, men efter 7 timer, var der stadig ikke sket noget, skrev stadig processing...

Vil gerne have at de ligger på ipaden så de kan bruges til ferier...

hvad bruger i .. har både nogen i .iso og i .mkv

på forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:13
du skal konvertere dem ned i kvalitet, til det kan du bruge http://handbrake.fr/ i det program er der standard valg, herefter skal du lægge dem over på ipad ved at trække dem over på itunes og sikre dig at når du synkroniserer enheden at de valgte film også synkroniseres.

dvdfab kan også rippe dem om.. men det er et købeprogram.
Mvh

René
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:13
Ingen af disse formater dur til iPad'en. Du skal gemme dem som .m4v dvs. de skal nok en tur igennem eks. Handbrake. Jeg har valgt at rippe mine DVD'er igen og omdanne dem til .m4v via Handbrake, så de ryger ned på godt 1 GB pr. stk. Knægten er nok ligeglad med om de er lidt komprimerede.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6500
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:20
okay, har lige sat handbrake på arbejde... skal det være via itunes :-) eller kan man overføre dem på andre måder, ellers må jeg jo prøve at rode meddet...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:20
Det skal være via iTunes.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:33
Jeg bed i det sure æble og brugte 1 måned på at konvertere børnenes film til M4V via Handbrake. Nu ligger de på min MacMini og hjemme kan de streames direkte til iPad'en via "Home Sharing". Hvis vi skal nogle steder hen skal de kopieres over på iPad'en. Samtidig købte jeg en ATV2 da jeg så hvor let det var at betjene den. Så nu kan de også let få adgang til at se film på TV via ATV2 som også læser dem i iTunes - hvis de ikke gider se dem på iPad'en.
Jeg havde en eksterne HDD med på arbejde som konverterede film mens jeg arbejde (også ISO filer)- alt efter computer skal du nok regner med at det tager lige så lang tid at konvertere en film som den er lang.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:43
Min PC bruger godt 1.5x spilletiden på konverteringen (gammel PentiumD 3GHz). Handbrake kan godt have problemer hvis der er kopibeskyttelse på filmene, så hvis du ikke har en licens til AnyDVD kan DVDshrink som regel rippe original DDen til en ISO på de film du pt. har som mkv.

Redigeret af Yakken - 06-Januar-2012 kl. 12:43
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:31
ellers kan dvdfab gøre det i 1 hug
Mvh

René
Til top
klinge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klinge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 13:37
Prøv evt. med Buzz Player (genial app) som kan afspille rigtigt mange formater.

Den kan både afspille film direkte fra din NAS eller fileshare på din mac/pc eller kopiere dem ned lokalt på din iPad (uden iTunes) ... smukt

-Morten
Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2005
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 10:02
Er godt træt af Handbrake - har forsøgt med fem film nu. En times Anders And tog to timer at encode - og fyldte 2,5 gb. Da jeg så lagde den over hakkede den vildt i både billede og lyd. Havde bare valgt Ipad-standard og dansk tale. (skal de fylde så meget?)
Så prøvede jeg med en Anja og Victor-film, men den kom aldrig i gang, fordi den tog en halv time, før den overhovedet begyndte at beregne, hvor lang tid det ville tage at rippe den.
Endelig har jeg prøvet med en simpel Rasmus Klump-film, som den på 10 minut forsøger at læse. Uden held.
Har også prøvet en anden film til ungerne, som så var kopibeskyttet... SUK.
Jo, det er lykkedes at rippe en Far til fire-film (en af de gamle) i ipod-format, men det kan sgu da ikke være rigtigt.
Anyone... skal jeg investere i et købeprogram. Skal lige siges, at jeg desværre bruger en PC til at rippe, men det burde vel også kunne du.
J.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 11:23
Hvis skiverne er kopi beskyttet kan du glemme det. Så skal du have noget som kan fjerne den - f.eks AnyDVD som ligger og kører i baggrunden som en driver
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 11:51
eller igen, dvdfab den kan også uden problemer, og imo bedre end anydvd pga flere muligheder indenfor samme program (man kan trække selve filmen ud vælge forskellige sprog og selv sætte default start sprog . både tekst og lyd)

Redigeret af rhsin - 08-Januar-2012 kl. 11:52
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu