recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny CD PVR box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny CD PVR box

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dunlop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny CD PVR box
    Sendt: 16-Januar-2012 kl. 21:11
Er der nogen der har købt / har erfaringer med den nye CD box:   ADB HD PVR 5720SX   ???

Er den værd at købe for at smide den gamle Sagem ud ?

Den tidligere nævnte anmeldelse på http://digitalt.tv/adb-hd-pvr-5720sx-hd-canal-digital/   synes jeg er temmelig mangelfuld. Der står f.eks. intet om redigeringsmuligheder, som er det helt store problem ved den gamle Sagem, som CD fik grundigt ødelagt efter den helt oprindelige software.

Kan man redigere i optagelser - klippe, fraskære f.eks. reklamer ?
Kan man ændre titler på det optagede ?
Hvordan er spolefunktionen ? - kan man spole hurtigt med rigtig video på, eller er det stadig bare tåbelige klip af still-billeder ?   
Kan man afspille i slow-motion ?

MVH
dunlop

Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 08:57
Den nye box er væsentligt hurtigere og meget mere stabil end den tidligere Sagem 101 ST.

Oprindeligt skrevet af dunlop dunlop skrev:

Kan man redigere i optagelser - klippe, fraskære f.eks. reklamer ?
Nej

Kan man ændre titler på det optagede ?
Ja

Hvordan er spolefunktionen ? - kan man spole hurtigt med rigtig video på, eller er det stadig bare tåbelige klip af still-billeder ?
x2, 4, 8, 16, 32 og 64 - med still-billeder (man kan også bare taste ønskede minutal ind)

Kan man afspille i slow-motion ?
Nej
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 09:05
Beklager at du synes at anmeldelsen var mangelfuld. Jeg modtager altid gerne kommentarer på digitalt.tv og tilføjer gerne de oplysninger, der ønskes.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 12:22
Giver CD mon et godt tilbud på den nye boks til eksisterende kunder?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 12:59
Den skal godt nok noget længere ned i pris end 3k. Trofaste kunder burde kunne få den til en tusse.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 13:44
Nå, så blev den bestilt alligevel. Vi har levet længe nok uden en æske der kan optage.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dunlop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den skal godt nok noget længere ned i pris end 3k. Trofaste kunder burde kunne få den til en tusse.
Enig !!  Smile

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Beklager at du synes at anmeldelsen var mangelfuld. Jeg modtager altid gerne kommentarer på digitalt.tv og tilføjer gerne de oplysninger, der ønskes.
Din anmeldelse er egentlig udmærket, men du har sprunget et af de vigtigste emner over, nemlig redigeringsmulighederne i det optagede.
Min gamle Sagem er proppet til randen med udsendelser, som er alt alt for lange og burde klippes.

Som Vagnen skriver, kan man ikke klippe en optagelse ned til det man gerne vil gemme !? - det synes jeg er en alvorlig mangel.

Man kan heller ikke lave 2 optagelser samtidigt - tåbeligt ! (skulle blive fixet ved en senere opdatering).

Ærlig talt ligner det den sædvanlige taktik fra Canal Digital: man sender et halvfærdigt apparat på markedet og lader kunderne finde alle fejlene. I løbet af det næste år får man så - MÅSKE - rettet softwaren til, så apparatet nærmer sig det kunderne måtte forvente.

MVH
dunlop

Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 14:12

Man kan heller ikke lave 2 optagelser samtidigt - tåbeligt ! (skulle blive fixet ved en senere opdatering).
Skulle blive fixet på torsdag.
http://www.canaldigital.dk/nysoftwareHDEntertaincenter
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 16:09
Jeg er færdig med at være Beta tester på CD's produkter.
Man får et halvfærdigt produkt til fuld pris, nej tak.

Jeg venter ihvertfald et år eller mere før jeg hopper vidre fra min Sagem, eller også skal der komme et tilbud som jeg bare ikke kan sige nej til.

Nu har jeg vænnet mig til Sagem, med dens forskellige fejl og mangler, men der er da efterhånden brugbar igen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 13:23
Så er den modtaget og sat til. Jeg må hellere få sat det op så jeg kan bruge begge tunere, ellers er det vist en lidt fesen omgang.

Jeg fik en eller anden LNB-fætter med modtageren; jeg går ud fra det er den der skal bruges for at jeg kan få to signaler i ét kabel? Jeg er ret uvidende på denne front, da vores antennemand bare plejer at komme og ordne det hele
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dunlop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så er den modtaget og sat til. Jeg må hellere få sat det op så jeg kan bruge begge tunere, ellers er det vist en lidt fesen omgang.

Jeg fik en eller anden LNB-fætter med modtageren; jeg går ud fra det er den der skal bruges for at jeg kan få to signaler i ét kabel? Jeg er ret uvidende på denne front, da vores antennemand bare plejer at komme og ordne det hele

Glæder mig til at høre dine erfaringer sammenlignet med den elendige Sagem Smile

Fik du særpris som gammel kunde ??

MVH
dunlop
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 17:59
Har lige fået mail om min er afsendt.
Vender tilbage mandag aften.

I kan sagtens få den billigere.
Jysk krejler og husk at trykke på telefonen taster at i gerne vil opsige jer som kunde.
Dette kun hvis i ikke har bindingsperiode mere.
Jeg har været kunde i 15 år og fik den billigt, kender en der fik den dyrere men så halv pris per måned i 2 måneder.
I kan sende pm og få oplyst priser.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu