recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Touch skærm søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Touch skærm søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
donni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér donni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Touch skærm søges
    Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:16
Lidt gode råd og idéer søges!!!

Er en smule træt af ,at skulle have min computer koblet til min anlæg hver gang jeg holder lidt fest. derfor går jeg lidt med tanken om at finde min gamle xp bærbar frem fra fra skuffen igen og koble til en touch skærm ( som jeg hænger op på væggen ).

Mine spørgsmål går så på:

Er det overhovedet muligt? evt. hvad kræver det så?
Findes der en touch skærm som er SU venlig? str. 15-25 tommer.

Tak...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 20:38
Det burde være muligt http://www.opencompany.dk/products.php?showgroup_id=16#Sk%C3%A6rme
Ville dog klart gå efter Mimo skærmene :D så skal der kun strøm via USB.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 21:09
Bruger selv denne til test på mit arbejde
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4228381&q=aoc
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 21:36
Bruger den samme som Slate: AOC 21" Touch Skærm til 1.584.
Det er altså en rigtigt god pris for en fremragende touchskærm. Har selv brugt den i mit eget jukebox projekt som jeg også har oprettet en tråd om: DIY transportabel Jukebox.
Touchdelen fungerer ved at der sidder en laser/lyscensor rundt i kanten som kan opfange hvor du sætter din finger. Fornemmelsen i brug minder meget om capacative touch (som man kender fra iPhone mm.) hvor du ikke skal trykke, men blot berøre skærmen. Det fungerer rigtigt godt.
Eneste problem i forhold til dine ønsker er at skærmen ikke har VESA beslag bagpå og derfor ikke kan hænges op (medmindre du modder den). Alternativet er at stille den på en hylde.
I mit eget tilfælde passede dette supergodt, da det gjorde det meget nemt at montere den i kufferten.

IMI bør størrelsen dog heller ikke være mindre, for så kan det godt gå hen og være svært at få et ordentligt overblik. Af software så bruger jeg Jukebox Jockey. Jeg endte efter lang tids søgen og mange tests med det program da det opfylder alle mine krav hvor de vigtigste er: Pænt og overskueligt GUI, gode muligheder for autoplay (når der ikke er nogen som har valgt musik) og god kontrol over Partyplay (hvor fx. skift nummer og rediger i playlisten deaktiveres).
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:44
Jeg bruger denne: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256691 og den er jeg rigtig glad for. Den har VESA beslag og er Multi Touch
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu