recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Fujuisu Lifebook et ok køb?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Fujuisu Lifebook et ok køb?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Fujuisu Lifebook et ok køb?
    Sendt: 22-Januar-2012 kl. 17:01
Jeg skal til at købe en bærbar til svigerfar, og i min søgen faldt jeg over en Fujuisu Lifebook fra Dustin (http://www.dustinhome.dk/fujitsu-lifebook-ah531-ci7-27-4gb-500-156-w7p/product/5010609877). Jeg har dog ikke den store viden om hardware og vil derfor høre, om det er et ok køb til prisen?

På forhånd tak for hjælpen - og fortsat god søndag.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 18:41
Det ser ok ud, det virker som en kraftig pc. Og jeg har haft gode erfaringer med holdbarheden på Fujitsu.
Og det er med Win 7 professional 64 bit, det er også et plus.

Redigeret af Brixen - 22-Januar-2012 kl. 18:43
Venlig hilsen
KB
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:07
Tak for svaret. Når du nu karakteriserer den som "kraftig", kan jeg så slutte, at den er relativ 'langtidsholdbar' (i modsætning til en pc, der ikke er kraftig)??

Overvejer at få 4gb ekstra ram proppet i, så den kommer op på 8gb. Er det en fornuftig prioritering- eller ligegyldigt?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:59
Når den er med i7, ER den kraftig. Intel Core i7 er de kraftigste processorer der fås idag i bærbare.
Og den kan sagtens udnytte ekstra ram, da den er med 64 bit Windows.

Venlig hilsen
KB
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:00
lifebook er deres business serie, og er ganske fortrinlige. og den dualcore processor der sidder i er ganske fortræffelig og jeg er sikker på det er mere end rigeligt til din fars arbejde. Hvad angår rammen så kommer det helt og holdent an på hvad den skal bruges til. Heftig billedbehandling (photoshop) og den slags vil have gavn af 8gb, men hverken excel, word eller de andre "standardprogrammer" vil kunne mærke det med mindre man virkelig presser citronen - det tror jeg så ikke umiddelbart din svigerfar vil gøre!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:05
Jeg kan se på dustins hjemmeside at original ram er alt for dyrt. Jeg har selv opdateret min iMac med ram fra crucial.com, så vidt jeg husker, gav jeg 450 kr. for 8 GB.

EDIT: 414 kr. inkl. porto.

Redigeret af Brixen - 23-Januar-2012 kl. 11:50
Venlig hilsen
KB
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:15
Den ekstra ram skulle blot sikre, at computeren ikke blev langsom om to år. Den skal bruges til office og browsing. That's it. Er det så "overkill" med en i7? Jeg synes bare, at priser for i5 er ofte ligger på 4-5k, hvorfor ræsonnementet er, at 4.799 kr er en fin pris for en i7.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Den ekstra ram skulle blot sikre, at computeren ikke blev langsom om to år. Den skal bruges til office og browsing. That's it. Er det så "overkill" med en i7? Jeg synes bare, at priser for i5 er ofte ligger på 4-5k, hvorfor ræsonnementet er, at 4.799 kr er en fin pris for en i7.

Jeg synes også at det er en fin pris for en i7.
Der er også god batteritid. Det eneste minus jeg kan få øje på, er at der kun er et grafikkort, så den er ikke beregnet til spil.

Jeg synes ikke det er overkill med en i7, man vil vel godt have at computeren kan følge med.

Redigeret af Brixen - 23-Januar-2012 kl. 00:30
Venlig hilsen
KB
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 00:41
Jeg havde aldrig købt en bærbar i dag uden SSD. Det gør bare computeren føles 10 gange så hurtig. ALT går hurtigere, opstart af windows, programmer osv osv.

Til det den skal bruges til ville jeg hellere have en computere med SSD og i3 end en med gammeldaws HDD og i7. At opgradere ram fra 4 til 8 Gb vil i mine øjne være lidt spild af penge når den ikke skal bruges til hukommelseskrævende programmer. Så hellere vente til det bliver nødvendigt. Priserne er sikkert faldet endnu mere på det tidspunkt.

Redigeret af Hyl.dk - 23-Januar-2012 kl. 00:43
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 07:34
Tak for svarede. Og har svigerfar en pc, som booter op på >10 min, hvilket egentligt ikke irriterer ham, så en SSD er ikke nødvendigt. Bestiller Fujitsuen senere i dag - uden ekstra ram.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:44
Hvis du senere skal købe mere ram, så kan jeg anbefale Crucial:

Venlig hilsen
KB
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 11:50
Jeg har den pågældende model med i5 privat. Desuden har mit firma anvendt fujitsu gennem længere tid. Vi har kun gode erfaringer med produktet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu