|
Spørgsmål til DVDFab |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2012 kl. 14:40 |
|
Hej
Jeg er lige begyndt at bruge DVDFab til at rippe BD'er til min NAS. Når jeg skal indstille de lydspor der skal med (DTS som standard) får jeg en fejlmelding; disken kan ikke rippes. Jeg fandt ud af at hvis jeg manuelt ændrede lyden til AC-3, virkede det fint. Hvad forskellen på DTS og AC-3? Jeg har ikke surround, men regner med at få det på et tidspunkt. Jeg har prøvet det på to film - The Shining og 2001 - som er gamle film, måske det ikke betyder noget… Et andet spørgsmål: DVDFab Decrypter HD står som gratis. Men jeg kan simpelthen ikke se hvordan man bruger det, og til hvad. Kan man fx få en BD-ISO ud i den anden ende, eller hvad ender man med? Jeg bruger Windows 7 HP 64 bit. Medieafspiller: AC Ryan PlayOn HD mini 2. Jeg bruger Blu-ray-Ripper til MKV. Håber på hjælp fra jer, eksperter:-)
Redigeret af zemo - 22-Januar-2012 kl. 14:47 |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
dvd-fab er kun gratis til DVD'er og ikke BD'ere.
hvad angår forskellen mellem ac3 og DTS - så er google eller wikipedia nok din bedste ven! Jeg kunne forestille mig (bruger ikke selv dvdfab men anydvd betalt) at den gratis version ikke tillader ripning af BD'ere med dts men kun med ac3. - de vil jo gerne have du betaler for noget du rent faktisk bruger! |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
DVDfab ripper gratis BD'er, men kun 1:1. Dertil bruger den så Decrypter HD.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
Jeg er ude efter erfaringer om AC-3 kontra DTS, vil det altid være det smarteste med DTS, pga. bedre kvalitet, eller er det ikke noget der betyder det store ved fx ældre film. Og har det betydning mht. min mediaplayer (AC Ryan PlayOn HD mini 2)? Jeg bruger DVDFab i trialversionen, så jeg går ud fra at jeg kan bruge den fuldt ud... Og det der undrer mig - og det mit spørgsmål går på - hvorfor jeg ikke altid får lov til at bruge DTS-lydsporet, men skal bruge AC-3-lydsporet (begge er 5.1). Nogle film tillader det, og andre gør ikke. |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
|
Der er jo ikke et program i DVDFab-pakken der hedder HD Decrypter. Men som jeg umiddelbart kan læse mig til bruger man DVD Copy/Bluray Copy. Er det rigtigt forstået? Nu bruger jeg som sagt trialversionen, så jeg må jo nok vente til den udløber, og så prøve om jeg kan bruge den del. |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Jeg har ikke bemærket at man kan sætte DTS som standard, jeg vælger bare HD lyd og det virker fint med XBMC. Den afspiller dog ikke HD lyden, det ved jeg så ikke om det er min hardware eller XBMC, det skal jeg ha kigget på en gang.
Begge systemer er komprimeret lyd, hvor AC-3 bruger samme komprimering hele tiden hvor så DTS er mere intelligent og komprimere mindre der hvor det ellers ville gå for meget ud over lyden (bas). Derfor fylder DTS også meget mere, men lyden er også bedre, selvom AC-3 på ingen måde er ringe. Men det bedste er selvfølgelig at beholde HD lyden.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
||
![]() |
||
|
Jeg vælger Blu-Ray Copy, men den skriver så at min trial periode er udløbet og at den så istedet anvender HD Decrypter. Det er et selvstædigt program, men jeg har kun installeret DVDFab.
|
||
||
![]() |
||
|
Nej, det jeg mente var at DTS-lydsporet som standard er markeret når jeg starter Blu-Ray Ripper. Så er det at jeg - på nogle film - får en fejlmelding, og må tilbage og vælge AC-3-lydsporet i stedet. Nå, jeg fandt følgende inde på DVDFabs forum (andre har åbenbart samme problem): Your particular problem is PCM audio. DVDFab can't handle lossless audio as far as I know. PCM in general, a very "inconvenient" format for most of the equipment, requires HDMI 3 and so on... That's exactly why it always have a "twin" in regular format, usually AC3. Det giver nu ikke helt mening, når nu det virker fint på nogle film. |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
|
Den har jeg prøvet. Når man downloader, får man "hele pakken" igen. Derfor min forvirring ![]() |
||
/zemo/
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |