|
Backup Synology til anden Nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:45 |
|
Hej
Jeg kan se at der er en del der kører med Synology NAS, så måske er der en der kan hjælpe mig. Jeg har en Synology NAS. Jeg vil gerne lave backup af nogle enkelte mapper til en anden NAS (ikke Synology) på hjemmenetværket. Umiddelbart kan jeg kun se at det er muligt hvis begge NAS er Synology, men er der nogle af jer der har erfaringer med Back up til anden type NAS? Jonas |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Burde være muligt, dog kan det være at man skal benytte terminalen til at opsætte et cronjob med noget rsync.
|
||
![]() |
||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
|
Jeg bruger Allway Sync til samme formål (bortset fra det er to Synology'er jeg laver backup mellem, men det er Allway Sync ligeglad med).
Koster omkring 120 kroner, men virker fint, og med stor kontrol over hvad/hvornår/hvordan man vil synkronisere.
Ellers er der nok flere gratis programmer der kan noget af det samme, men tit er der begrænsninger når der er netværks-backup involveret.
Her må andre komme dig til hjælp
![]() Edit: Måske kan Windows SyncToy hjælpe dig, og det er gratis! Har brugt det før, men endte med at betale for Allway Sync Pro af én eller anden grund jeg ikke lige erindrer ![]() Redigeret af mureren - 23-Januar-2012 kl. 19:41 |
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Win SyncToy kører jo som navnet siger på en Win maskinen. Hvilket ville betyder at al trafik skulle gå fra NAS1 -> Win -> NAS2. Hvilket ikke er smart. Det skal være noget som kører på NAS'en.
Men søg lidt mere på rsync da det er standard og burde være standard på alle NAS plantforme.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Det er muligt fra backup menuen og vælge et target på en rsync server, det er bare at gøre fra dsm menuen,
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
|
Man sætter da bare SyncToy op til at synkronisere fra NAS1 til NAS2, men det skal jo gøres når Windows maskinen er tændt. Ved ikke om OP kan lever med det, men det lyder som om det bare er nogle få mapper, og hvis ikke de mapper ændres uden Win-maskinen er indblandet, kan det da sagtens gå?
|
||
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Det er da nemmest selv at lade nas kører planen direkte, der er nogle gode og lette backupmuligheder i dsm, så passer det sig selv... Og sender en mail hvis det fejler
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
|
Tak for de mange gode indlæg.
Det skal være Nas -> Nas og skal køre natten. Jeg ved af erfaring, at hvis det skal køre via en tændt pc, så sker det aldrig hos os - jeg gider ikke tage hensyn til backup når jeg bruger/tænder/slukker computeren. Jeg vil rode lidt med rsync, det burde jeg kunne få til at virke.
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
|
Har du backup hvis huset brænder? Et udhus i god afstand fra stuehuset kan måske gå an. Men normalt ønsker man vel off-site backup. |
||
![]() |
||
|
Jep, den anden NAS jeg har, som jeg ønsker Backup til er en TDC Homedisk, som automatisk laver remote backup - jeg er dog ret glad for min Synology, så jeg vil ikke skifte den ud med TDC Homedisk. Homedisken har også kun 500GB, så det er kun det vigtigste jeg ønsker at backup -> homedisk og dermed remote.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |