recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Pvr "Decrypt"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Pvr "Decrypt"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung Pvr "Decrypt"
    Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:49
Halløj

Jeg har et Samsung D6505 super fjernsyn synes jeg. Jeg har endnu ikke prøvet pvr funktionen. Nu har jeg fået købt mig en HDD til det og det hele er jo vældig smart, sådan da. For jeg kan læse mig til at tv'et krypterer HDD'en så den kun kan bruge til det ene tv, i hele den store verden. 

Så mit spørgsmål lyder på om man da ikke på en eller anden måde kan lave et eller andet snedigt trick, så kan man få det man optager over på ens pc feks...

Kunne man ikke forestille sig at der findes et stykke software der kan narre HDD'en til at tro at den er sat til tv'et, så man på den måde kan få det ud...?? Eller noget andet i den stil...? For jeg synes godt nok det smarte i det falder lidt til jorden, når man ikke kan flytte det. Ved godt det handler om ophavsret/copyright meeen, det må da kunne lade sig gøre?? 

På forhånd tak. 

//Mr.G
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 17:56
Du er velkommen til at rode med det, så andre kan få glæde af det, for som det er nu, så er der ingen løsninger på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:17
Det må jeg jo prøve så, for det må da kunne lade sig gøre, på en eller anden måde??? hehe

Har fundet den her tråd der måske kan bruges i Samygo's forum: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=22&t=2820 
Det er godt nok ikke noget software til pc'en men, hvis det virker er det vel også underordnet...?
Nogen der har erfaring med det? Eller har jeg misforstået tråden fuldstændig?

Redigeret af Mr.G - 23-Januar-2012 kl. 18:28
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 18:44

Den side går jeg ikke ind på, da jeg får en sikkerhedsadvarsel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:01
Jeg havde også min bekynring omkring det, men tog chancen og der skete nada.... Jeg bruger Ms Security Essetials og det forblev helt stille... 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 19:10

Meget muligt, men en advarsel er en advarsel, og så holder man sig væk.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den side går jeg ikke ind på, da jeg får en sikkerhedsadvarsel.

Ret https til http. Siden bruger et selv-signeret SSL certifikat.

Redigeret af JesperLund - 23-Januar-2012 kl. 23:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Mr.G Mr.G skrev:

Det må jeg jo prøve så, for det må da kunne lade sig gøre, på en eller anden måde??? hehe

Har fundet den her tråd der måske kan bruges i Samygo's forum: https://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=22&t=2820 
Det er godt nok ikke noget software til pc'en men, hvis det virker er det vel også underordnet...?
Nogen der har erfaring med det? Eller har jeg misforstået tråden fuldstændig?

Jeg har ikke noget Samsung TV, men det ser ret cool ud. Programmet kan hive dekrypteringsnøglerne ud af TVet, enten ved at køre drmdecrypt på dit Linux (sorry, Samsung) TV, eller ved at eksportere nøglerne til en computer.

Virker det på dit TV?

Det kunne være særligt interessant hvis det virkede på et TV med CI+ da de efter "reglerne" (læs: kravene fra CI+ kartellet) skal være beskyttet mod firmware hacking (som dette vel reelt er).

Redigeret af JesperLund - 24-Januar-2012 kl. 00:16
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mr.G Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr.G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 22:22
Jeg har ikke lige haft tid til at prøve det af endnu. Men satser på at lege lidt med det i weekenden... Så skal jeg nok vende tilbage Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu