|
SPDIF ud på Samsung LE40A567 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2012 kl. 11:07 |
Hejsa
Jeg har forbundet mit Samsung tv til en Yamaha RX-V396RDS surrond reciver via toslink. Kan jeg ikke så noget 5.1 lyd ud den vej. Der kommer lyd, med ikke i center og baghøjttaler. Jeg modtager TV DVB-T. Det er første gang jeg roder med surrond, så der er sikkert en masse jeg ikke fatter. Der står i manualen til tv'et at der kun kommer 2 kanal lyd ud af SPDIF stikket selvom der kommer 5.1 ind af HDMI. Men der står intet om hvad jeg kan forvente når jeg bruger tv tuneren i tv'et /Jakob
|
|
Jakob :-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det du modtager/ser, er det i 2.0 eller 5.1? Klaus |
|
![]() |
|
redmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Jeg modtager tv fra DR.
Fjernsynet siger HE-AAC Hvis jeg ser det samme program via mit mediecenter er der lyd i center- og baghøjttaler
|
|
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Kører dit mediecenter Dolby Digital?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Som en god hjælp til os, må du lige skrive hvilke mærker og modeller, du har sat sammen og hvordan. Om du bruger boks til DVB-T, hvor henne i landet osv.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
På min boks (Triax 505) kan jeg vælge om jeg vil sende stereo eller flerkanals lydspor videre..... Klaus |
|
![]() |
|
TVet er et Samsung LE40A567, reciveren er en Yamaha RX-V396RDS.
De er forbundet med et TOSLINK kabel. Jeg har ingen TV box, men bruger den indbyggede tuner i TVet. Har testet reciveren med en DVD afspiller og der spiller den med alle kanaler Jeg tror bare ikke det tv kan sende andet en 2 kanal ud af SPDIF stikket. :-( /Jakob |
|
|
|
![]() |
|
Det er ikke alt, heller på DR HD, der udsendes i 5.1 lyd. Men kun HD kanalerne kan sende i 5.1
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Jeg har en menu i mit samsung tv "spdif-output" under "lyd"-"ekstra indstillinger" hvor jeg kan sætte "lydformat" til "dolby digital".
Men jeg har dog også 5.1 lyd gennem hdmi |
|
![]() |
|
Kan der komme noget ud af HDMI stikket?
|
|
|
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Nej, mig bekendt findes der ikke tv med hdmi udgang. Du skrev selv at du kun kunne få 2 kanal lyd ud af spdif når du brugte hdmi indgangen. Det var bare en bemærkning til det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |