recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC saml selv 3d support
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC saml selv 3d support

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC saml selv 3d support
    Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:02
Hej

Jeg er ved at kigge på at samle en HTPC som understøtter 3d HDTC blu ray.

Jeg har kigget på følgende hardware:

Bundkort

Måske vil jeg vælge versionen med Wlan indbygget. Alternativt kan jeg købe en Wlan dongle.

CPU:

Kabinet:

Ram 2 x 4 gb
MCE remote: Ingen ideer lige pt.

Hvad bør jeg vælge, H61 eller H67 og hvorfor?

Som det ser ud nu løber det ca op i 2600-2700.

Alternativt er der jo Asrock Ion 3d maskinerne, som er færdig samlet.

Hvad vil I råde mig til at gøre?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:08
Wlan er rigtig fint, hvis du KUN skal bruge dit mediecenter til at surfe lidt på nettet med, eller evt. streame musik. Ellers drop det !

Tongue
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:28
Vil kun bruge Wlan til Internet/surfing. Vil koble et kabel til den, som skal bruges til IPTV.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:41

Ahhh ja, så er jeg med. Fair nok Smile

Jeg kører selv med IPTV og har splittet mit lan i 2 vlans for at få det til at køre via ét kabel rundt i huset - IPTV / LAN

Nå, men jeg hænger på - får selv brug for ny HTPC med 3D når jeg får overtalt fruen til at vi skal have 3D tv.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 14:43
Når du har splittet i vlan, så kan du vel ikke få det til at virke med både iptv og internet i samme kabel? Eller hvordan?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 15:09
Jo, det er netop ideen med vlan'et - desværre kan jeg ikke trække flere kabler til diverse rum, hvilket jo havde været optimalt.

Nå, men fra den ene ende af huset, til den anden, sendes både IPTV og LAN gennem samme kabler, og bliver så splittet ud de respektive steder.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 15:45
Så på en maskine kan du både se iptv og gå på internettet?

Hvilken switch bruger du?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 21:02
Bare nøjs ned H61, H67 giver SATA3, og flere porte, 6 i stedet for .
Den relle forskel imellem SATA2 og 3 er MINIMAL. og vi snakker 250GB SSD'er i 2500,- klassen og OP.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

Så på en maskine kan du både se iptv og gå på internettet?

Hvilken switch bruger du?

Ja, min tvserver har adgang til både IPTV og Lan / Wan

Mine switche er Netgear ProSafe GS105E.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 15:45
Så du har både Internet adgang og IPTV via samme kabel til din tvserver? Hvordan er det sat op i switchen? Sender du to vlan ud til den port hvor tvserveren er koblet til?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 21:05
Njaaa min tvserver har bare adgang til begge vlans, og alle andre steder i mit lan er trafikken delt op
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2012 kl. 17:06
Sikker på den strømforsyning er stor nok. Synes ikke 75watt virker som ret meget.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu