recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital lyd
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:32
Jeg har kigget lidt rundt på de foskellige forums, og er lidt usikker på om det er det rigtige sted jeg spørger. Hvis det er forkert så peg mig mod det rigtige sted :)

Mit tv er løbet tør for HDMI indgange og min reciver er løbet tør for digitale lydindgange. Min reciver har ikke HDMI ind.

Mit spørgsmål er dette: Hvis jeg gerne vil koble en dims (boxee I dette tilfælde). Er dette så muligt uden at skaffe en ny Reciever med HDMI indput?

Jeg ved at man kan få en HDMI switch ting, men dette er ikke nok for lyden på mit tv er pænt ringe :)

Er der nogen mulighed for at udvide lyden også? Med en form for switch eller noget?

Håber mit spørgsmål giver mening.

Igen hvis dette står andre steder så peg mig imod det. Har ikke kunnet finde noget ved søgning :)

På forhånd tak

Til top
eHesel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Januar-2009
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eHesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 10:57
Har ikke selv prøvet, men måske en af disse kan bruges:
http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/optisk_toslink_switch_splitter_213_da/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:07

Hvis der ikke er tilstrækkeligt med Inputs på HDMI, så købes en Switch, er der ikke tilstrækkelig med Toslink tilslutning, så købes der en omskifter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tassbur Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-September-2007
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tassbur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 11:09
Embarrassed Anede ikke det hed Toslink.

I er bare gode! 1000 tak :)

Redigeret af tassbur - 25-Januar-2012 kl. 11:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu