recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVDviewer problemer efter stofa kanal ændringer
    Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:22
Hejsa

jeg er ved at blive skør i bolden her. Havde før Stofas omlægning et perfekt setup med 1 stk hdhomerun box (den lille nye) med 2 tunere i kørende via dvbviewer og recording services.

efter omlægning laver jeg en ny scanning først i hdhomerun box setup og her finde den alt, og i quicktv tester jeg alle kanaler og de kør fint.

så laver jeg en scan i dvbviewer, MEN, ligegyldig hvad jeg scanner mangler dr1 og tv2...kan bare ikke finde dem mere, er der nogen der har en ide?`

iflg stofas hjemmeside kører de digitale kanaler på qam64 og symbolrate 6900. Jeg har scannet 64, 128 og 256 på symbolrate 6900 og finder alt andet end de 2 kanaler.

jeg er ved at blive lidt desperat, er der nogen der kan guide mig i den rigtige retning :).

tak på forhånd
Steen
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:08
Så vidt jeg husker ligger DR1 på 346000 QAM64 Symbolrate 6900. Bemærk at 346000 er den eneste transponder der benytter QAM64, hvor alle de andre ligger på QAM256. 
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 22:50
iflg hdhomerun setup software så ligger både tv2 og dr1 på ch346 - 1286 og ch346 - 1290. Hvordan det lige skal omsættes til dvbviewer ved jeg ikke...

Jeg finder som sagt alt andet i dvbviewer undtagen de 2...!!!
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 00:18
Jeg tror bare du skal vælge "None" i transponder list, skrive 346000 under Frequency, og så scanne denne - her søger den så på alle Qams :

Redigeret af confused - 22-Januar-2012 kl. 00:22
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 00:48
Hvis jeg sætter dvbviewer til 346000 og none i transponder liste og vælger scan frequency så finder den 0 kanaler.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 00:59
Hmmm der kan ikke være et eller andet imellem DVBViewer og Recording Service, der driller ? det er jo tankevækkende, at det kun gælder for de ændrede kanaler eller hur ?

Jeg gætter på at dine tunere i DVBViewer er unicast tunere, og at de så er defineret i Recording Service - hvad hvis du, for et øjeblik, registrerer den direkte i DVBViewer i stedet ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 01:07
Jeg har slukket recording services siden jeg ville rescan alle kanaler. så jeg har kørt i dvbviewer only i alle scans nævnet her.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 07:51
Prøv at hente denne - http://dl.dropbox.com/u/10801823/CableQ256_1.ini

Placer den i Transponder mappen under DVBViewer, genstart og lav en søgning på den. Den burde blive vist som det navn der står i toppen af filen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Prøv at hente denne - http://dl.dropbox.com/u/10801823/CableQ256_1.ini

Placer den i Transponder mappen under DVBViewer, genstart og lav en søgning på den. Den burde blive vist som det navn der står i toppen af filen.

Hvis frekvensen er kendt, og det bare handler om at finde den rigtige Qam og transponder, burde valget "none" i Transponderlist, få den til at gennemløbe mulighederne.
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 10:53
Jeg ved godt at dette ikke burde være den eneste løsning. Jeg husker bare at jeg hjalp en bekendt i starten af måneden, og da hjalp det at tilføje 346000,3,6900 til transponderlisten. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 12:52
Jeg havde også problemer først, men efter opdatering til nyeste version af DVBviewer fik jeg det til at fungere. Kører du med nyeste version?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:40
det tjekker jeg lige senere Steen om jeg gør må indrømme har ikke opdateret den i 3-4 måneder, så prøver lige senere, er lige kommet hjem.

/Steen

FPP kigger også lige din transponder igennem senere, har bare ikke været ved pcen idag endnu. vender tilbage.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu