|
MacBook øv |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
daniel_p ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-September-2010 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2012 kl. 19:51 |
|
Har lige opdaget, at min elskede MacBook Air nærmest er smeltet ![]() Nogen der har haft lignende erfaringer? Og er der noget, man kan gøre, eller er den død? Går ikke ud fra, at forsikringen dækker sådan noget? Den er 3-4 år gammel.
|
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
hverken forsikring eller garanti dækker - der må være sket en kortslutning et eller andet sted, så der er ingen anden vej end en ny maskine. - og som sagt. med den alder er der intet som helst der dækker.
|
||
![]() |
||
JTP1987 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 145 |
|
Nu ved jeg ikke hvilken forsikring du har.. Har selv FDM og der er der en "Pludslig skade" i indboen som dækker alt med 100% af købsprisen til og med det 4. år.
Så nogen indbo forsikringer dækker det.
|
||
![]() |
||
daniel_p ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-September-2010 Status: Offline Point: 5 |
|
Tak for hurtigt input til jer begge.
Lidt et long shot, men det lyder som om, det er værd at checke med forsikringen.
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
|
Specielt kortslutning plejer mange gange at være dækket - modsat andre fejl og lyn!
|
||
![]() |
||
![]() |
||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
|
Jo vist den er kortsluttet så er der nogle der giver noget til det. Og bare måske fraregn nogle % par år måsket også
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Lynskader er nu ofte dækket af brandskadeforsikringer.
|
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
|
Har selv en macbook air og føler med dig.
Vil du fortælle lidt mere om hvad der er sket...? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Tjoeh, hvis der har været "åben ild". Ellers er man oftest nødt til at have udvidet elskade- / elskade II dækning. M.v.h. |
||
![]() |
||
|
>Vil du fortælle lidt mere om hvad der er sket...?
Det er det, der er det bekymrende, da der egentlig ikke er sket noget - opdagede det bare, da jeg skulle bruge Air'en efter den ikke havde været brugt et par dage ![]() Redigeret af daniel_p - 25-Januar-2012 kl. 22:58 |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
|
Det ligner et opsvulmet batteri.
|
||
![]() |
||
Claus Bagge-P ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 24 |
|
Jeg opdagede på et tidspunkt at min MacBook Air 2009 ikke gik ordentligt i sleep, når jeg lukkede låget.
Normalt skal lampen foran begynde at blinke - og maskinen gå i sleep efter ca. 20 sekunder. I stedet fortsatte Mac'en med at være aktiv og blæseren forsøgte at køle den lukkede Mac efter bedste evne - men den blev meget varm. Efter lidt research fandt jeg med kommandoen pmset -g assertions ud af at det var en print service, der forhindrede Mac'en i at gå ordentligt i sleep. Efter at jeg udryddede den service har der ikke været problemer. Min hvis din Macbook Air har stået uheldigt med delvis blokerede luftveje kan dette muligvis være årsagen.
|
||
Claus Bagge-P
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |