|
MCE hardware |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
jvels ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2006 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2012 kl. 09:41 |
Hej
Jeg skal have købt lidt stumper til Windows 7 MCE. Har købt dual tuner (PCI-E), så jeg er på jagt efter CPU/Bundkort Har set lidt på den her board: http://www.zotac.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images-SRW.tpl&product_id=351&category_id=145&option=com_virtuemart&Itemid=100265&lang=nd Det lamer ikke, og bruger ikke så meget strøm. Men jeg ved ikke om der er power nok til at trække 2 HD kanaler samtidig?? Evt noget andre boards/CPU'er der kan anbefales som ikke bruger så meget i strøm og har en del poWer? /Jesper |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger en Intel i3-2100T CPU på et Intel DH67CF bundkort. Det virker rigtig godt for mig...
Her er lige et link til en grundig test af begge dele, der bliver også målt strømforbrug: |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Har dette bundkort og Cpu og kan beskræfte det er udmærket...
På et punkt og som også er nævnt i ovennævnte link til anmeldelse, er der en ting, som ikke er helt OK, nemlig tilslutning til TV.
Her er ikke flexibilitet i opsætning, som .feks. ATI grafik har..
(det er det med farvedybde og RGB eller ikke)
I mit tilfælde giver det nogle pletvise røde tegninger, som jeg ikke kan få væk...
(kan håndteres med ATI-grafik)
Redigeret af avh - 19-Januar-2012 kl. 10:37 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Jeg har ingen problemer med tilslutning til vores tv. Jeg kører via HDMI gennem surround receiver og op i tv'et. Om jeg er heldig, eller bare ikke lægger mærke til det skal jeg ikke kunne sige
![]() |
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
Heller ikke her
Displayport -> HDMI -> TV HDMI -> AVR HDMI 1.4a 8CH Audio bitstreaming Og 3D Blu Ray via PowerDVD11
Det funker bare
Redigeret af jespermart - 19-Januar-2012 kl. 13:24 |
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
jvels ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2006 Status: Offline Point: 18 |
Hej
Tuner kortet kræver: Available PCI Express x1,x4, x8 or x16 slot Det der intel board siger: One PCI Express* 2.0 x 16 discrete graphics card connector Tuner kortet ser sådan her ud: http://www.tbsdtv.com/products/images/tbs6981/tbs6981_2.jpg Kan det hammers i den der PCI express på det der intel board, eller er det kun til grafikkort?? /JEsper |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg vil igen anbefale Intels DH61AG, socket 1155, med indbygget PSU, blandt andet, og så en G620T eller en 2100T/2120T (hvis blueray 3D er nødvendigt) LINK : http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/db-DH61AG/DH61AG-overview.htm
Du kan som regel bruge en PCI-E X16 som et X1, jeg gør det selv i min Hoved HTPC, se signatur.Jeg har selv et AMD E-350 baseret (Asrock) system OG JA DET KAN SAGTENS OPTAGE FRA 4 TUNERE.
Men UI, og gennerelt brug er lidt langsomt. og hvis man har en dårligt encoded 1080P MKV Blueray RIP, kan det hakke. Hvis du går efter et E-350 baseret system, husk DDR 1333MHz ram, og ikke 1066, det giver lige lidt mere punch (UI interface)
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Nu vil jeg ikke være en kloge åge... men på Asrock's hjemmeside står der: "Supports DDR3 1066, 2 DIMM slots, Max. capacity up to 16GB" Så giver det vel ikke så meget mening at købe 1333MHz ram hvis boardet (http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=E350M1) kun support 1066Mhz /Jesper |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Overclock. Officielt ikke understøttet af AMD. men da de kun kører single channel (ion+atom var dual channel). Har du brug for så høj hastighed som mugligt. Og 1333 ram kører fint 1066mhz.
Pris er den samme. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
MichaelJDK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2011 Status: Offline Point: 37 |
Jeg benytter mig også af AMDs E-350 APU som sidder på dette kort:
http://www.asus.dk/Motherboards/AMD_CPU_on_Board/E35M1M_PRO/ APUen kører udmærket. Jeg bruger Logitech Harmony som fjernbetjening, og denne er bl.a. skyld i en lettere tidsforsinkelse ved tastetryk, men ikke mere end jeg synes mange setup-bokse har. Jeg har 4GB ram i dyret, kører MC7, 300 Mbps trådløst netværk (802.11n) og har slået sidefilen fra som det er pt. Jeg har aldrig haft problemer med at maskinen er for lille. Heller ikke ved optagelse af én kanal og tv-kigning af DR HD. Dog skal det siges at maskinen ikke er overdimisioneret, men som sagt: har aldrig haft problemer med ydelsen, og jeg bruger HDMI til TV og toslink til anlægget. I morgen lander der forhåbentligt en Samsung 830 SSD, som systemet skal køre på. Jeg er spændt på hvor og hvor meget effekt dette giver. Plusser:
Minusser:
Kan varmt anbefales! |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Gump - Det du linker til er testet ca. 1 år før du skriver ovenstående.
Kan jeg/vi få dine erfaringer, sådan mere indgående end bare "det virker rigtig godt for mig".
Jeg spørger, fordi jeg selv er i en overvejelse at udskifte hele min HTPC, og har i den forbindelse netop selv gået efter denne sammensætning af cpu og mb. Dog er det et massivt krav, at den skal kunne afspille BD og sandsynligvis også 3D BD, begge inkl. Dolby TrueHD / DTS-MA lyd, uden nogen som helst problemer.
Jeg ripper mine BDére og streamer dem fra min server, så det er "rå" ukomprimeret data, den SKAL kunne håndtere. Mit støreste problem er, om jeg "tør" droppe mit GT430 til fordel for Intel GFX. Mit GT430 kort gør det rigtig godt idag, både med lyd og billede.
Dernæst er der CIR headeren. Bruger du den? Og i såfald, hvor har du evt. fundet IR?
|
|
![]() |
|
En cir modtaget kan købes på
ebay, søg"cir ir". Har selv en, kører fint. Mvh Gigabyte. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |