|
Død computer efter "mild" overclock. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Scarmoose ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-August-2011 Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:38 |
|
Jeg havde overclocket min Phenom II 1090T til 3.6GHz og efter noget tid med small FTTs i Prime95 begyndte det at lugte lidt "brændt". Pludselig slukker computeren så, og når jeg prøver at starte igen sker der ingenting. Intet tegn på aktivitet.
Spørgsmålet er så, om jeg kan på nogen måde kan finde ud af, om det er CPU'en eller motherboardet der er hoppet af? Det er en Corsair H100 CPU-køler, så den skulle ikke være blevet for varm. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad med din strømforsyning.
|
||
![]() |
||
Scarmoose ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-August-2011 Status: Offline Point: 20 |
|
Det er 700W, og kan det være problemet?
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Ja,hvis den ikke kører. |
||
![]() |
||
|
Er der andre måder at finde fejlen på, end bare at skifte delene ud en ad gangen?
|
||
![]() |
||
|
Jeg er ikke den store computer nørd,men har selv et par gange prøvet at en strømforsyning er stået af.
Så derfor mit bud,men hvis den virker,så er det jo ikke den der er problemet. |
||
![]() |
||
|
Altså der sker absolut ingenting når jeg trykker på power-knappen.
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
|
Kan du ikke lugte dig frem til hvilken del, der er brændt?
Hvis du vil teste strømforsyningen, kan du gøre følgende: Pil strømforsyningen fra og start den manuelt ved kortvarigt at kortlutte pin 15 og 16 på det 24-pin stik du normalt sætter i bundkortet. Så vil den starte hvis der dúr. Læs mere her: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/power-supply-test-multimeter.htm |
||
![]() |
||
|
Tror det hele er dampet af efterhånden, så jeg kan ikke lugte så meget. Men jeg prøver lige det med 15. og 16. pin, hvis jeg kan finde noget der kan nå.
|
||
![]() |
||
|
Den starter ikke ved kortvarig kortslutning, så det er vel der problemet ligger.
I 16. pin (eller 15.) ser det ud til at "lederen" mangler. |
||
![]() |
||
|
Har du ikke mulighed for at låne en strømforsyning? |
||
![]() |
||
|
Jo, måske. Jeg prøver lige lidt forskelligt, og vender tilbage hvis jeg ikke får det til at virke.
Tak hjælpen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |