|
+Hvor mange TV på en Antenne? |
Besvar |
Forfatter | |
Michael1979
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Januar-2012 kl. 12:37 |
Ohøj derude.
Jeg har en antenne til at sidde oppe under spærene på mit hus og et kabel trukket ned til vores tv i stuen som det eneste vi har i huset lige pt. Men jeg vil gerne have trukket antenne kabler til yderligere 4 rum i huset. er det muligt at sådan en antenne som denne her: http://www.expert.dk/da/TvVideo/DVB_modtagere/maximum/maximum_ufh10_dvb_t_antenne/5706998021588.aspx Vil kunne levere et tv signal til 5 skærme ialt? selvfølgelig set i lyset af at det bliver samlet rigtigt også videre? |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen problem, det er det man har antenneforstærkere til.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tidligere kørte jeg med samme løsning som du beskriver.
Jeg brugte den billige linieforstærker fra Harald Nyborg. Den klarerer fint 4 TV og radioer. Husk at bruge RF tætte stik. Ikke den med plastikhætten. Redigeret af Mufti - 28-Januar-2012 kl. 15:34 |
|
Michael1979
Junior bruger Oprettet: 13-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok mange tak så vil jeg gå igang med at trække nogle antenne kabler mv. :-)
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville nu nok købe noget der er bedre end Discount. F.eks Triax.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte den fra Harald Nyborg en lørdag eftermiddag i panik.
Den gamle døde. Jeg har altid brugt kvalitets signalforstærkere. Men det digtale signal har åbentbart ikke problemer med en lavpris model. Så jeg ser ingen grund til at bruge penge på forstærker. Brug hellere pengene på kvalitets stik og kabler.
|
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal søge en forstærker med et lavt støjtal. Den bør monteres oppe ved antennen. Hvis antennen flyttes udendørs, kan forstærkeren evt. sidde hvor antennekablet kommer ind i huset. Dernæst skal du overveje om det er muligt at dele signalet i fem kort efter forstærkeren, eller købe en forstærker med 5 (evt. 6 udgange) og føre 4 ekstra kabler ned til de yderligere værelser. antenne | <kort kabel V forstærker | | | | | <længere kabler | | | | | | | | | | TV TV TV TV TV Det er muligt, at videreføre signalet fra et TV udtag til det næste fx til to værelser med fælles mur imellem. | | TV,Radio ---|mur|---> TV,Radio fx TD263D TD260D (Triax, LK) Signalet vil naturligvis blive svagere (ca 2,5- 3 gange i praksis), men nogle gange er det klart det letteste og bedste. Det er ikke en fordel at forstærkeren forstærker mere end nødvendigt. Det er derimod en fordel at forstærkeren er støjsvag - vigtigst, hvis signalet fra antennen er svagt. Signalet styrke afhænger meget af afstanden til senderen og især det frie udsyn fra antennen til senderen (eller måske mest den anden vej). Da du har en lille antenne, der fint forsyner et fjernsyn inde fra loftet, så burde det ikke være noget stort problem med ovenstående løsninger. Husk at bruge bedste dobbeltskærmet kabel og metal stik. Lars |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
Michael1979
Funktioner
Tak(0)
|
Super beskrivelse tusind tak for det.
|
|
----OR----
Guld medlem Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Silvan fører 2 kits til opsplit af signal hhv. til 4 og 8. Godkendt af yousee og Stofa. Alt er deri, bortset fra kabel, brug DKT. Det er absolut den billigste måde at udføre en korrekt class A installation på.
Kit indeholder bl.a. Comega linieforstærker/splitter og Triax slutdåser. Bedre fås næppe. Redigeret af ----OR---- - 29-Januar-2012 kl. 00:03 |
|
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kabel-kit har ofte lidt ringere støjtal end god maste-forstærkere.
Lars
|
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
poisen
Ny bruger Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg vil helt klart anbefale stiax forstærkere...
-man regner med "i daglig tale" at hver tilslutning tager 3db signal (3x5 tv= 15db's tab) så derfor skal der vælges en forstærker på min 15db for at opretholde det signal der kommer ind fra antennen. husk at hvis du har 5 tv, så skal der også medregnes andre antenne slugere som optagere, m.v. det giver jo et større tab. og derfor måske større antenne forstærkere... |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |