|
Plex installeret på Synology NAS |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Januar-2012 kl. 21:16 |
|
Hej
Jeg har lige købt mig en Mac Mini, som skal anvendes som media center og jeg har samtidig en Synology NAS som skal bruges dertil. Dog har jeg lige erfaret at man kan installere Plex på Synology'en, så den fungerer som en Plex Media Server, men jeg er i tvivl om hvordan man installerer det samt at høre om der er nogen som har prøvet det? Mvh. Michael
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvilken nas har du ? Mener ind til videre at det kun er Intel med atom processor der er understøttet. Det er derfor der står min 1,6ghz
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
|
Det er en Synology 710, den mener jeg er kraftig nok til at kunne klare det...
|
||
![]() |
||
Kasperp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2007 Sted: Næstved,Denmark Status: Offline Point: 233 |
|
semi-off-topic
Hvordan adskiller plex sig fra xbmc? |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Udgangspunktet er jo det samme (Plex er en "fork" af XBMC). Men Plex er ved at gå nye veje. Der har delt softwaren op i en server del og en klient del. Dette er gjort ud fra betragtningen at Plex skal ud på så mange forskellige klienter som muligt - små enheder uden meget regnekraft (IOS, Android, ATV, Rocu, Samsung smart TV, blue ray afspillere m.m.) Der er serveren der sørger for at transcode filen til et format som klienten kan forstå. Typiske sendes strømme så over en Stream HTTP som burde kan klares uden at jailbreake div. udstyr. Problemet komme så at når de har valgt den vej så er det desværre en del formater som ikke egner sig så godt til Stream HTTP. Og det er desværre DVD formatet (altså video_ts/iso/img - og MKV hvis de ikke er lavet om) med de org. undertekster (VOBSUB). De afspilles (for det meste) fint på PC/Mac klienten, men ikke på andre klienter. Plex teamet har direkte meldt ud at de ikke prioriterer dette format. Hvis f.eks ATV2 får en App store engang regner de med at Plex kan blive godkendt (det er de jo allerede på IOS) - det skal man nok ikke regne med at XBMC kan.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Ingen der har prøvet at installere Plex på deres Synology NAS eller bare ved hvad man skal gøre for at få det til at virke?
|
||
![]() |
||
7Lemons ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2012 Status: Offline Point: 3 |
|
Jo da.. Har en 411II+ hvor det kører på. Det virker som sådan fint nok. Jeg har dog lidt problemer med at den ikke altid kan afspille hele filen for f.eks. videopodcasts (Vist kun DR, men det er jo lidt nitten at man ikke kan se de sidste par minutter af So Ein Ding...) og dermed fpr min mac mini til at hænge.. ![]() Du henter bare pakken her og installere. Min plex server ville ikke startes lige efter første installation, men lidt genstart og geninstallation førsøg kom den op at køre og har kun lave numre med podcasts. En fed ting ved serveren er at man kan lave siloer med film og serier. Jeg får dermed ikke 34 afsnit af Peter Pedal med i listen over TV serier som jeg ser da jeg har lavet en Børneserie silo, som ungerne så kan boltre sig i. (Det samme med film) Når det er sagt synes jeg det er lidt lamt at man er nødt til at konvertere alle sine film til MP4 for at den rigtig spiller. Det virker fint for serier, men er lidt sløjt for DVD'er. Plex klienten (Kørte indtil for ½ time siden på den gamle stabile version) har lidt problemer med at afspille dvd'er. Jeg kan ikke gennemskue om det er et MAC problem eller om det er Plex der halter lidt i det. Til gengæld synes jeg grænsefladen er lidt mere lækker i PLEX, hvor den i XBMC er lidt mere Ingeniør agtig. Konklusionen er nok at hvis du har en hel flok iDevices og gerne vil have din film samling med dig så er Plex lækkert. Hvis du gerne vil have et mediecenter i stuen og ellers ikke gider tage medier med dig så kan du som sådan godt klare dig med XBMC. |
||
![]() |
||
|
Teamet har nedprioriteret supporten til dvd'er - video_ts/iso. Og der har været problmer i 0.9.3.5 og 0.9.5
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Hvor installerer du på NAS'en, går du bare ind i Synology menu'en og vælger et bestemt menupunkt, men hvilket ét?
|
||
![]() |
||
7Lemons ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2012 Status: Offline Point: 3 |
|
Du vælger Pakke Center fra menuen.
Klikker Installer/opdater i toppen. Vælger pakken du har downloaded fra linket fra min tidligere post. Så giver resten sig selv. |
||
![]() |
||
|
Tak, det må prøves :-)
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
Nogen der har prøvet det. Smider den nogle filer i mapperne? Er bange for den fucker noget op
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |