recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBMC hakker ved afspilning af HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBMC hakker ved afspilning af HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dami4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBMC hakker ved afspilning af HD
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:12
Hejsa.

Jeg har efterhånden gennem en længere periode haft et problem med, at mit Mediecenter ”hakker” når jeg ser 720p og 1080p film..
Jeg har D-Link DGS 1008D switch og kat 5e kabler i huset, og jeg bruger XBMC på min HTPC (hardware acceleration er slået til)

Problemet kommer i perioder, hvilket vil sige at jeg sagtens kan se 3-4-5 film uden at det lagger. Men pludseligt begynder XBMC at skrive ”laggring” øverst i højre hjørne.

Når problemet opstår så skal jeg ind og genstarte både serveren og HTPC’en, og derefter kan jeg se nogle film igen før den begynder at brokke sig igen.

Det sker gerne efter serveren har været i standby og tændt igen.

Min HTPC består af:
Asrock e350m1
http://www.asrock.com/mb/overv...
2GB RAM
WD Blue 160GB 5400RPM

Min Server består af:
AMD X2 3800+
Asus E8N Bundkort
3GB RAM
64GB SSD til Windows 7
2x2TB WD Green Harddiske til lager

Er der nogen som ved hvad dette kan skyldes og hvordan man kan afhjælpe problemet?
Til top
Fraller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2010
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fraller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:56
Åben resmon.exe på klient og server, når det sker.
Er der stor disk I/O, netværkstrafik eller CPU forbrug?

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:05
Prøv at slå "full screen" fra i settings
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 14:02
Find eventuelt ud af om det er et XBMC problem, ved at anvende anden afspiller når det begynder at hakke i XBMC, så kan du nemmere finde ud af hvor du skal fejlsøge.

Men kunne godt lyde som noget fejl i netværket, da det opstår efter dvale af din nas
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 14:29
Så er der lidt billeder af resmon.exe på både serveren og HTPC'en mens fejler er tilstede..

Her er selveproblemet på HTPC

HTPC CPU forbrug

HTPC Netværkforbrug

Server CPU forbrug

Server Netværkforbrug

Jeg få desværre ikke ret meget ud af de tal, så håber jeg at de kan hjælpe jer derude til at identificere fejlen.

Psymon -
Jeg har samme problem uanset hvilken afspiller jeg bruger. Men ligeså snart jeg sætter en ekstern hdd til min HTPC, så kører det flydende..

Så det er altså enten serveren eller netværksdelen.

Jeg har prøvet at installere XBMC 10.1 “Dharma” på min bærbar, som er Asus K53SV, og den har ingen problemer med at streame 1080p trådløst..
Så det ser ud til at det er netværket som fejler :/

Redigeret af Dami4200 - 30-Januar-2012 kl. 15:35
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 16:32
start med at hente de nyeste drivere til dine netkort, tjek eventuelt producenten af netkortet, og ikke bare producenten af bundkortets hjemmeside.

Hvis det er netværks problem, burde dette afhjælpe problemet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 16:43
Det er dette bundkort jeg har i min HTPC

Og driverne har jeg fundet under download sektionen i venstre side.
Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal lede efter drivere
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 17:31
Det er et realtek kort  Realtek RTL8111E prøv at tjekke deres hjemmeside, bare for en sikkerhedsskyld, og sørg også for at hente nyeste ATI drivere fra AMD's hjemmeside.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dami4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 13:59

Hmm, nu har jeg prøvet at køre openelec fra en usb nøgle, og det ser ud til at problemet er forsvundet..

Men det er stadig lidt irriterende at jeg har det "buffer" problem i windows

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 16:18
Prøv eventuelt at lave en reinstall af XBMC under windows, kan jo være det blot er en fjollet indstilling et eller andet sted du har fået lavet.

Ellers er det nok en windows bug (nok driver releateret)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu