|
XBMC hakker ved afspilning af HD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:12 |
Hejsa.
Jeg har efterhånden gennem en længere periode haft et problem med, at mit Mediecenter ”hakker” når jeg ser 720p og 1080p film.. Jeg har D-Link DGS 1008D switch og kat 5e kabler i huset, og jeg bruger XBMC på min HTPC (hardware acceleration er slået til) Problemet kommer i perioder, hvilket vil sige at jeg sagtens kan se 3-4-5 film uden at det lagger. Men pludseligt begynder XBMC at skrive ”laggring” øverst i højre hjørne. Når problemet opstår så skal jeg ind og genstarte både serveren og HTPC’en, og derefter kan jeg se nogle film igen før den begynder at brokke sig igen. Det sker gerne efter serveren har været i standby og tændt igen. Min HTPC består af: Asrock e350m1 http://www.asrock.com/mb/overv... 2GB RAM WD Blue 160GB 5400RPM Min Server består af: AMD X2 3800+ Asus E8N Bundkort 3GB RAM 64GB SSD til Windows 7 2x2TB WD Green Harddiske til lager Er der nogen som ved hvad dette kan skyldes og hvordan man kan afhjælpe problemet? |
|
![]() |
|
Fraller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åben resmon.exe på klient og server, når det sker.
Er der stor disk I/O, netværkstrafik eller CPU forbrug? |
|
![]() |
|
vacDK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
Prøv at slå "full screen" fra i settings
|
|
Samsung LE40A656/676
Samsung HT-X715 Samsung SWA-4000 Samsung MR-00EA1 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Find eventuelt ud af om det er et XBMC problem, ved at anvende anden afspiller når det begynder at hakke i XBMC, så kan du nemmere finde ud af hvor du skal fejlsøge.
Men kunne godt lyde som noget fejl i netværket, da det opstår efter dvale af din nas
|
|
![]() |
|
Dami4200 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2011 Status: Offline Point: 65 |
Så er der lidt billeder af resmon.exe på både serveren og HTPC'en mens fejler er tilstede..
Her er selveproblemet på HTPC HTPC CPU forbrug HTPC Netværkforbrug Server CPU forbrug Server Netværkforbrug Jeg få desværre ikke ret meget ud af de tal, så håber jeg at de kan hjælpe jer derude til at identificere fejlen. Psymon - Jeg har samme problem uanset hvilken afspiller jeg bruger. Men ligeså snart jeg sætter en ekstern hdd til min HTPC, så kører det flydende.. Så det er altså enten serveren eller netværksdelen. Jeg har prøvet at installere XBMC 10.1 “Dharma” på min bærbar, som er Asus K53SV, og den har ingen problemer med at streame 1080p trådløst.. Så det ser ud til at det er netværket som fejler :/ Redigeret af Dami4200 - 30-Januar-2012 kl. 15:35 |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
start med at hente de nyeste drivere til dine netkort, tjek eventuelt producenten af netkortet, og ikke bare producenten af bundkortets hjemmeside.
Hvis det er netværks problem, burde dette afhjælpe problemet.
|
|
![]() |
|
Det er dette bundkort jeg har i min HTPC
Og driverne har jeg fundet under download sektionen i venstre side. Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal lede efter drivere
|
|
![]() |
|
Det er et realtek kort
Realtek RTL8111E prøv at tjekke deres hjemmeside, bare for en sikkerhedsskyld, og sørg også for at hente nyeste ATI drivere fra AMD's hjemmeside.
|
|
![]() |
|
Hmm, nu har jeg prøvet at køre openelec fra en usb nøgle, og det ser ud til at problemet er forsvundet.. Men det er stadig lidt irriterende at jeg har det "buffer" problem i windows |
|
![]() |
|
Prøv eventuelt at lave en reinstall af XBMC under windows, kan jo være det blot er en fjollet indstilling et eller andet sted du har fået lavet.
Ellers er det nok en windows bug (nok driver releateret)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |