|
wake up Mce remote |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Februar-2012 kl. 02:19 |
Hej Recordere
Er løbet ind i et lidt underligt problem.! Min media center vil ikke altid tænde med min nye mce remote. Først havde jeg en HP Remote som jeg fint kunne tænde min mediacenter pc med (fra standby). Det kan jeg også med min nye Dell mce remote, dog ikke hvis den har været slukket i flere timer. Sætter jeg Mediacenteret i standby og vil tænde det 5 min efter, tænder den fint.. Bare ikke hvis der er gået flere timere.. What.. Nogle forslag..? Synes jeg har kigget alt i strømstyrring efter, men kan ikke finde noget.. HELP... |
|
![]() |
|
dbugdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2009 Status: Offline Point: 87 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan tænkes at din strømstyring sætter pc'en fra standby til hybernate efter et givent stykke tid (timer). Derfor er der formentlig ikke længere strøm på usb porten til remote recieveren.
Kan ikke huske hvad det hedder i strømstyring, men har selv haft samme problem. Kan vistnok løses ved at sætte pc'en til kun standby i strømstyring. |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Ret sikker på den kun går i standby, da den er klar efter 2 sek ca..
Hybernate tager som regl en del længere tid og starte op fra. Der er strøm på USB porten, da recieveren lyser når jeg trykker på remoten.. Den tænder bare ikke pc'en :/
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Har nøjagtig samme problem med som dig. Min starter også fint op efter 5 minutter, men hvis den har været slukket i længere tid er det ikke altid den starter op, nogen gange gør den, vil sige halvdelen af gangene starter den op hos mig.
|
|
![]() |
|
Det sker også min tænder nogle gange, men ikke særlig tit..! Jeg har f.eks. en mus sat til med usb, den kan fint tænde den hver gang.. AHH
Nogle der har en løsning..?
|
|
![]() |
|
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
Lytter også spændt med :)
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Prøv at tilslutte din IR modtager igennem en USB HUB, mit gamle ION/ATOM M/B (Point Of View), kunne ikke vækkes fra S3, af en original MCE remote, med mindre den var tilsluttet i mit gamle IBM keyboards USB HUB.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Har ikke en USB hub jeg kan prøve med :/
Men bærbaren kan godt tænde med den gamle remote jeg havde..!! Det er sku lidt mærkelig, måske jeg skulle prøve og sætte den gamle remote til igen og tjekke om det virker..
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
En USB2 HUB kan købes for ca 15,- incl fragt fra E-Bay: http://www.ebay.com/sch/?_kw=usb2%20hub&_clu=2&_fcid=57&_localstpos=&_stpos=&gbr=1
Den er altid god at have.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Det kan sagtens være strømstyringsindstillingerne.
Min bærbar kan sættes til først kun at "slumre" og senere gå helt i dvale. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |