recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disable internal speaker på mac mini
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disable internal speaker på mac mini

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disable internal speaker på mac mini
    Sendt: 27-Maj-2011 kl. 15:54
Hejsa

Jeg har et lille træls problem. Jeg har en mac mini der køre EyeTV og ald lyd kommer ud gennem mac mini'ens HDMI. Det fungere helt perfekt. Problemet er at hvis jeg slukker min forstærker og EyeTV stadig køre slår den over på Internal Speakers hvilket er ret træls!

Jeg har samme problem hvis jeg f.eks. ser tv i EyeTV og via remote buddy skifter over til Plex er det som om min mac mini taber HDMI forbindelsen og slå over på Internal Speakers. Har tjekket om det er Plex og det er det ikke, den står nemlig på HDMI. Lukker jeg Plex kan jeg under System settings se at lyd udgangen er Internal Speakers.

Ved i om det er muligt at tvinge den til ALTID at køre over HDMI?
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 17:14

På min Laptop (Acer), lukkes der af for de interne højttalere når den tilsluttes med HDMI, men der er også mulighed for at afmarkere at den skal bruge de interne. Mon ikke du har en tilsvarende mulighed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenSJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenSJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 15:22
Radiomanden, nej det har jeg desværre ikke. Det er åbenbart et generelt problem og kan læse at jeg ikke er den eneste der har det :/
Denon AVR-1911 | Focal Sib2 5.1 | Mac Mini (Plex) | Synology DS-209+II | Xbox360 | WDTV Live | Sony 40" LCD TV KDL-40EX500 | Samsung 40" LCD TV, LE-40R72B
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:42
Har du det dette link? http://www.insanelymac.com/forum/lofiversion/index.php/t18104.html
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2011 kl. 16:45
Eller denne http://www.mac-forums.com/forums/apple-desktops/228410-how-do-i-permenantly-disable-internal-mini-speaker.html
Mvh

René
Til top
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mlarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2012 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af MortenSJ MortenSJ skrev:

Hejsa

Jeg har et lille træls problem. Jeg har en mac mini der køre EyeTV og ald lyd kommer ud gennem mac mini'ens HDMI. Det fungere helt perfekt. Problemet er at hvis jeg slukker min forstærker og EyeTV stadig køre slår den over på Internal Speakers hvilket er ret træls!

Jeg har samme problem hvis jeg f.eks. ser tv i EyeTV og via remote buddy skifter over til Plex er det som om min mac mini taber HDMI forbindelsen og slå over på Internal Speakers. Har tjekket om det er Plex og det er det ikke, den står nemlig på HDMI. Lukker jeg Plex kan jeg under System settings se at lyd udgangen er Internal Speakers.

Ved i om det er muligt at tvinge den til ALTID at køre over HDMI?
Hej Morten

Fandt du en løsning, for jeg har lige fået mig en Mac Mini, hvor jeg har samme problem. Jeg ville jo gerne kunne slukke tv'et og så stadigvæk høre musikken.

Mvh.
Michael
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu