Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
|
Emne: Hvor kan man købe DALI? Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:45 |
Er der nogen, der kender til steder i ind eller udland, hvor man kan købe DALI-højtalere. Jeg kender kun til HIFI-klubben, men der må da være andre forhandlere??
På forhånd tak.
|
|
mosede
Bruger
Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 88
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:55 |
Jeg synes at have læst for mange år siden at HiFi klubben overtog Dali højttalerne og producerer dem selv eller får dem produceret. Jeg tror ikke de kan købes andre steder.
Redigeret af mosede - 10-Juli-2006 kl. 17:55
|
|
Langemor84
Guld medlem
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 17:59 |
> Okay. Det er bare en skam, hvis der ikke er konkurrence på dem. Så selvom de ikke er verdens dyreste højtalere, så kunne man måske få mere for sine penge, hvis man købte nogle med mere konkurrence på. Er der nogen, der ved om B&W sælges af andre?
|
|
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 18:06 |
Dali er faktisk en højtalerfabrik statet af HIFI-Klubben tilbage midt i 80´erne.
Tror også,at HF-Klubben har import og eneforhandling af B&W.
|
|
Jannik K.
Bruger
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 52
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 18:30 |
Nu skriver du at du søger forhandlere af Dali i udlandet.
Dali forhandles som du selv nævner kun af Hifi-Klubben i Danmark, og skal de købes uden for DK, sælges de af Dali selv. Dette er i hvert fald tilfældet i USA så vidt jeg ved.
B&W er lidt en anden sag. De forhandles af Hifi-Klubben i Danmark, men overtages af alle mulige andre fohandlere når det er i udlandet. Prøv at søg på f.eks. altavista.dk eller google.dk på emnet, så dukker der garanteret en masse internationale forhandlere op.
Mvh Jannik
|
|
Langemor84
Guld medlem
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 20:20 |
Tak for svarene. Er der nogen, der ved om Hifiklubben er til at handle med, hvis man skal købe et helt system? Eller er de ikke til at rokke med på prisen når nu de er ene-forhandlere? Det er ikke fordi jeg har noget imod, at de tjener penge på det de sælger, men det skader ikke med lidt konkurrence på produkterne. Tænk hvad fladskærme ville koste, hvis hver forhandler havde deres eget mærke .
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
|
Sendt: 10-Juli-2006 kl. 23:45 |
Hej Langemor84
Jeg synes jo netop man opnår laveste pris, når man handler direkte med producenten uden fordyrende mellemled. Desuden er Dali højttalere kvalitetsprodukter, som altid klarer sig glimrende samlignet med andre produkter til samme pris.
Flemming
|
|
Kjeldbjerg
Super bruger
Oprettet: 11-Februar-2004
Sted: Middelfart, DK
Point: 257
|
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 12:53 |
Hifiklubbens officielle politik er svjv at der ikke gives rabat, og de har tidligere været meget strikse med dette.
Men derfor er det jo ikke umuligt at man kan handle lidt med dem, men du skal nok ikke forvente det helt store
|
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 12:57 |
Køb dem i SVERIGE i hi-fi klubben-måske det kan betale sig,det kan det ofte med deres tv.
Iøvrigt er Dali yderst rimeligt prissat.
Om man kan forhandle med dem om prisen?.....nogen gange er det da lykkedes-kommer nok an på hvem man får fat i.
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 11-Juli-2006 kl. 13:14 |
Langemor84 skrev:
> Okay. Det er bare en skam, hvis der ikke er konkurrence på dem. Så selvom de ikke er verdens dyreste højtalere, så kunne man måske få mere for sine penge, hvis man købte nogle med mere konkurrence på. Er der nogen, der ved om B&W sælges af andre? |
Hej!
Du spørger på B&W højt......men hvad med noget der er bedre end det?
Gør dig selv den tjeneste at høre et sæt ProAc højtalere...de er klart bedre.Desværre er der kun 1 enkelt forhandler i DK-han ligger i Kbh,til gengæld kører han med U.S.A priser(har selv tjekket det efter)-og er dermed ikke dyrere en klubben er med deres "metervare" B&W.
Og så plejer han at være til at "handle" med.
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
Langemor84
Guld medlem
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 23:18 |
> Tak for jeres svar.
Havde lige kæresten med i hifiklubben og hun sagde god for IKON fra Dali, så det bliver nok til dem.
Hvis nogen af Jer kender en bestemt hifiklub-gut, der er god at handle med i Århus (eller hvis I selv er ham ) må I endelige informere om det.
|
|
Wester
Guld medlem
Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 08:21 |
Som helhed kan priser aldrig forhandles i Klubben. De vil have ensartet prispolitik overalt. Af samme grund tager de aldrig varer retur som har været åbnet. Alle kunder skal være l00% sikre på fabriksnye varer. De er flinke at handle med. Jeg synes det meget reelt
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|