recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måle indendørs mobildæknikng?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måle indendørs mobildæknikng?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måle indendørs mobildæknikng?
    Sendt: 08-Februar-2012 kl. 07:28
Hej.

3 telefon med 3 teleselskab (M1, TDC, Telmore) på 2 år, oplever jeg meget dårlig eller ingen dækning indendørs. Telmore siger der er fin dækning hvor jeg bor, og lukker den vel nærmest der.

Findes der en måde (evt. en APP til Android) så jeg han måle / dokumentere styrken på mit signal indendørs?

Min signal måler på telefonen står hele tiden og svinger mellem 1 og 4 streger (sjældent 4, og oftest 1)

I går aftes stod den i en kort periode hele tiden på 4, og selv GPS virkede indendørs.

JH

Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 07:45
Mvh Jesper
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 08:50
Alle tre teleselskaber bruger altså TDC's mobilnet. Telmore er jo også ejet af tdc og m1 er ejet af Telmore.

Men kan også inde under en undermenu under indstillinger se hvor kraftigt signal man modtager, jeg mener det er den nederste som hedder om telefonen eller noget lign.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Alle tre teleselskaber bruger altså TDC's mobilnet. Telmore er jo også ejet af tdc og m1 er ejet af Telmore. 

Hvordan kan nogen, der har dækningproblemer være uvidende om dette ?. 

Det er ikke en hemmelighed.

Hvordan kan kan tale om dækning uden at  gøre sig klart, om det er GSM eller 3G signaler ?  På de telefoner, jeg kender,  kan man i øvrigt fravælge 3G og kun modtage via GSM. Dermed kan man få en ide om problemets omfang.

TDC har normalt haft den bedste dækning og har det vel som hovedregel stadigt.

Lars  Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 16:42

Under signal har jeg:

-77 dBm / 17 asu, hvad det så end indikerer?

JH

Redigeret af jahafa - 08-Februar-2012 kl. 16:43
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Lars  Smile

Det er bestemt ikke min erfaring, der hvor jeg oftest befinder mig. Tværtimod er det 3 som trækker tråden, TDC lige efter, og sidst den helt store skandale, Telenor.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 07:43
Jeg er lige kommet fra selskabet 3 og over på Telenor, mit signal er blevet væsentligt bedre.... I hvert fald generelt set... Bor i Aalborg...
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 07:44
Min fars TDC derimod dækker elendigt..
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Lars  Smile

Det er bestemt ikke min erfaring, der hvor jeg oftest befinder mig. Tværtimod er det 3 som trækker tråden, TDC lige efter, og sidst den helt store skandale, Telenor.
Jeg tror det kommer an på hvor man bor.
Telenor har vi haft i 15 år uden problemer andet end der hvor de andre også har problemer. Typisk sidder deres udstyr i de samme master, udenfor byerne.
SVP03
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 10:52
Teleselskaberne skal bare se at tage sig sammen, og få den aftale i land så de åbner op for antennerne over hele landet, så teleselskaberne kan benytte hinandens antenner, så man får det bedst mulige signal!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

også det jeg har observeret.
Til top
Majmik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Sted: Danmark
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Majmik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:35

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Hvor ligger Telia?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu