|
Toner i iTunes? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Februar-2012 kl. 19:43 |
Hej.
Jeg går ud fra at Toner i iTunes, er til f.eks. ringetoner på f.eks. iPhone. MEN - hvordan får man lagt noget musik i "Toner biblioteket"? Jeg synes jo at det ser ud til at "Toner" er sit eget bibliotek ligesom "Musik" biblioteket og tænkte at det fungerer på samme måde, med at man kan føje en mappe til toner biblioteket. Men det synes jeg ikke man kan.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg husker rigtigt er formatet for ringetoner på iPhone .m4r
Når du importerer en fil i iTunes med dette format lægges den i "Toner" biblioteket.
Hvis du skal have konverteret eks. mp3 filer til en ringetone findes der programmer der kan hentes fra nettet der kan bruges.
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
Aha - det kunne jo forklare noget. Kan man trække og slippe musikfiler til "Toner" eller skal man gøre ligsom musikbiblioteket og tilknytte f.eks. en mappe?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Fandt noget her, som jeg vil prøve at bruge.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Jeg har ikke eksperimenteret med det, men jeg tror ikke du får noget ud af at trække og slippe musikfiler til "Toner". iTunes vil stadig ikke registrere det som ringetoner men som musik, hvis det er mp3 filer.
Dvs. musik kommer ikke i Toner biblioteket, lige meget hvilken mappe du kommer det i - det skal konverteres til m4r filer først.
Jeg har dog som sagt ikke leget så meget med det.
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
Ja ja - jeg mente jo altså også efter at mp3 filerne er konverteret til M4R - så skal de jo på en eller anden måde ind i "toner" biblioteket.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8665 |
Hvis de hedder .m4r skal de svjv. bare trækkes ind i iTunes.
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
Denne opskrift på at lave ringetoner i iTunes er let og simpel:
|
|
![]() |
|
Nå - jeg har ledt efter et program, der kan konvertere mp3 til m4r - men de fleste gratis versioner konverterer kun 10 sekunder. Et enkelt program laver 30 sekunder. Det må så være nok, indtil der evt. er nogen her, der har forslag til et gratisk program, der konverterer hele musikfilen. Ulempen ved dette program ("iRinger"), er at den kun konverterer filer enkeltvis.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Rolias ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 473 |
Jeg har brugt denne side (http://audiko.net/) til at lave ringetoner. Det er godt nok også "kun" 30 sekunder. Jeg mener at grænsen ligger på 40 sekunder for en ringetone. Den tager selvfølgelig også kun en sang ad gangen.
|
|
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Du kan i iTunes lave en kopi af din mp3 etc. ved at oprette en AAC version, gå i Avanceret opret AAC-version find efterfølgende filen og omdøb den til .m4r og træk den over i toner i itunes og synk. Du kan enda forkorte/klippe i spilletiden så den f.eks. starter 10sek. inde og kun vare 30sek. dette gøres under info og hvis jeg husker rigtigt, vist nok det tredje faneblad.
Redigeret af Potter - 10-Februar-2012 kl. 14:03 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Det virker nemmere bare at konvertere mp3 musikfilerne til m4r med et program, og så trække filerne over i iTunes under toner.
Hvordan kan man bruge disse toner til beskedtoner???
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |