recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac mini som MP klient?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac mini som MP klient?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac mini som MP klient?
    Sendt: 11-Februar-2012 kl. 17:02
Hej.

Min htpc i stuen trænger efterhånden til udskiftning og i stedet for en byg selv løsning overvejer jeg at købe en færdigsamlet, som skal være Mediaportal klient.
Jeg bruger aldrig skiver så et dvd/bd drev ville være spild af penge, og jeg har i forvejen en dedikeret tvserver, så det er bare en klient jeg skal bruge.

Jeg har fået et godt øje til en mac mini, men hvordan ligger det med kompatibilitet i forhold til:

1. Windows 7/drivere?
2. MCE remote/receiver - suspend/resume?
3. Optisk spdif - bitstreaming - ddl (software encoding) kombineret med hdmi billede?
4. Andet jeg ikke har tænkt på??

Eller er der evt. andre løsninger der er lige så kompakte?

Kravet er dog at det skal være med i3/i5 og lydsvag.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 17:37
Svar til spørgsmål 1: Jeg kender ikke til driverproblemer overhovedet. Det kører bare derud af.
Resten af dine spørgsmål bliver irrellevante, så snart Windows er installeret, for så kører den bare som enhver anden PC.
Dvs. Remote virker, og angående SPDIF - bitstreaming - ddl, så er det præcis som du er vant til. Kan kun anbefale at bruge SAF 6.x. Siden jeg installerede SAF 6, har jeg aldrig haft et eneste problem med HD-film. Uanset om vi snakker billed eller lyd.

Edit: Og gå du roligt efter den mindste MAC Mini. Den har rigelig med kræfter til at trække HD-film.

Redigeret af Nagash - 11-Februar-2012 kl. 17:38
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 18:35
Hejsa

Jeg bruger netop en mac mini som MP klient, endda den ældre gen. med core 2 processor. Den kører perfekt med win 7 og siger ikke en dyt. Skulle jeg have en ekstra MP klient, ville jeg helt klart gå efter den mindste mac mini.

Der er dog noget med de nye lydformater den vist ikke kan klare.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2012 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er dog noget med de nye lydformater den vist ikke kan klare.

Det kan den sagtens. Det er kun hvis det er XBMC eller PLEX, da de ikke understøtter det endnu. MP gør, alt efter hvilke codecs man bruger (og her er det førnævnte SAF 6.x bl.a. en mulighed).

Hardwaremæssigt understøtter alle nye MAC Mini HD-lyd.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 07:19
Kanon. Tak for svarene.

Hvor er de billigst? Og hvilken er den mindste model?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 15:11
Billigst er der ikke noget der hedder på MAC-produkter. Apple styrer priserne med jernhånd. Præcis som B&O og Weber ;)

Dette er den billigste..
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Skulle jeg have en ekstra MP klient, ville jeg helt klart gå efter den mindste mac mini.

Tænk at citere sig selv...... Big smile

Nå, men jeg har faktisk taget skridtet og købt mig endnu en mac mini - den mindste model. Den skulle gerne lande i dag, og jeg glæder mig Smile

Jeg har købt en 60gb SSD disk som jeg har en ide om at sætte i, i stedet for den 500gb disk der sidder i som standard.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu