|
Skærmopløsning i Windows 7 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hans Madsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2009 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Februar-2012 kl. 08:18 |
Kan man ikke selv bestemme skærmopløsning i Windows 7?
Der er ligesom en ovre grænse for hvor højt man kan sætte den op svarende til spec. på selve skærmen, men jeg vil gerne kunne sætte den ydeligere op. Mit konkrete eksempel er en Lonovo Thinkpad T61 som kører 1440 X 900 og i Windows 7 kan jeg ikke sætte den højere op. Men tidligere da jeg kørte XP på samme maskine kørte jeg 1680 X 1050 uden problemer. Hvordan kan jeg gøre det igen nu hvor jeg har opdateret maskinen til Windows 7?
|
|
![]() |
|
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din skærm har en maksimal øvre grænse som der ikke kan overgås. Man kan jo ikke klemme flere pixels i den end den har.
Men når du tidligere har kørt en højere opløsning på den, så mangler du nok de korrekte drivers. Tjek grafikkort producentens hjemmeside, og benyt disse drivers i stedet for Windows egne. |
|
![]() |
|
Allanbp ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 471 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
og hvis det ikke hjælper med at opdatere grafikkortets driver, så prøv og se om du bruger den korrekte driver til din skærm.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |