recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor skifte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor skifte?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor skifte?
    Sendt: 11-Juli-2006 kl. 01:43
Jeg har nu kikket nogle forskellige artikler igennem, og er næsten begyndt at tvivle på om det er en god ide at købe et LCD tv.
har kikket på et Toshiba 32" (WL66Z) men er begyndt at høre mere og mere om at billede kval på et LCD er meget dårligere end et helt alm billederørs tv, og den eneste grund til man bør købe en fladskærm er for at den fylder mindre og køre bedre med en pc end et alm tv.

og hvad er det for noget med at de fleste fladskærme ikke kan vise sport?

kan det virkelig passe?

Redigeret af shish - 11-Juli-2006 kl. 01:48
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 02:43
Så skal du købe et plasma TV. Så får du ingen problemer med hverken formel 1, fodbold o.s.v. Efter at jeg også har været på jagt efter et lcd uden at finde en der var god nok, så valgte jeg panasonic 42pv60. Den har et supergodt billede og er til at betale. Den findes også i 37". 
Til top
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 13:29
men har plasma ikke det problem med at et tv logo kan bærnde fast
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af shish shish skrev:

men har plasma ikke det problem med at et tv logo kan bærnde fast

Nogle mindre gode modeller har helt sikkert.

Men det er ikke det store porblem på de nye generationer, af ordentlig kvalitet.

Jeg har også selv et Panasonic PV60 som #1 har. Her er ingen problemer.
Det er altid en god ide at skrue lidt ned for kontrasten, da den står unaturligt højt. Så får du både et mere behageligt billede, men du bør også slippe for alle problemer med burn-in, hvis du ellers bruger fjernsyntet normalt.

Ingen tivlv om der kan opstå burn-in, hvis du viser et statisk billede rigtig længe. Men det kan også ske på en LCD, og enda på CRT.

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 13:42
Når et tv står med det samme billede i mange timer, så kan det brænde sig fast på alle tv også LCD og crt. men i praksis er det ikke noget problem. På mit pana havde jeg glemt at slukke tv efter at have slukket for resten og opdagede en time senere at der var pauseskærmen sat til som på en computer, da der intet signal kom til av indgang. Derved er det udelukket med noget burn in problemer. 
Til top
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 13:50
ok. men lige nu køre der et tilbud på Toshiba 32" (WL66Z) inde i fælleskøb til 8.500.- jeg kan vel slet ikke få et plasma i næsten prisklasse og som så tæt på et kval tv til den pris?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 14:07

Nej - et Panasonic 37" PV60E koster ca 15k

Til prisen på 8500,- for Toshen får du ikke nogen bedre LCD fladskærm

Du skal dog ikke forvente et bedre billede på en LCD fladskærm end du får fra et godt CRT TV - stort set uanset hvad prisen på LCD skærmen er.

Ihvertfald ikke sålænge vi snakker almindelig Standard opløsning fra TV og DVD

Så hvis dit oprindelig spørgsmål handler om at du allerede har et rigtigt godt 32" CRT widescreen - skal du ikke forvente bedre billede.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
emaguina Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 14:19

Har Toshiba 37WL66Z hjemme på prøve og sammenligner med et Samsung 28'' crt til 2800,-.

DVD ser en del bedre ud på Toshibaen end på det billige crt. Har lige leget med Moulin Rouge (mange hurtige bevægelser og kraftige farver) og Star Wars Eps. 3. Iøvrigt på en 4 år gammel Dantax DVD, kopi dvd'er og billigt scartkabel. Crt'et er lidt bedre til at vise kontrasten mellem hvid og sort. men det blegner lidt ved de andre detaljer som lcd'et viser.

Men har man et rigtig godt 32" crt så tror jeg at toshibaen vil mangle lidt. Mine forældres Pana 32" kan det ikke hamle op med. Men Toshibaen er et meget lækkert tv til de penge

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 14:44

Har selv et rigtigt godt 32" Panasonic Widescreen CRT og forventer bestemt ikke at Toshibaen jeg har bestilt kan levere et bedre billede end den.

Spørgsmålet er mere om kvalitetsnedgangen ikke bliver værre end at jeg godt kan leve med det, indtil noget bedre bliver opfundet til en pris jeg er villig til at betale.

Hvis det er alt for slemt, har jeg 14 dages returret - alternativt kan jeg nok finde en køber.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 15:44
ok, står pt. med et 21" grundig. så skal uden trivl have et nyt tv, men bare i tvivl om jeg ikke lige så godt kunne købe en 32" crt tv
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 16:21

>Shish.

Der bliver ikke lavet gode 32" CRT tv længere (og hvis der gør ender de ikke på det danske marked), så hvis du står og mangler et tv bør du hoppe på Toshibaen, hvis du ikke er interesseret i at give det dobbelte for et bedre billede på en plasma (læs også større skærm).

Redigeret af Langemor84 - 11-Juli-2006 kl. 16:24
Til top
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 16:25
tak, tror det bliver toshibaen så, skal lige ned og se den i elgiganten først, samt tror at 37" plasma er for meget til min lille lejlighed.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu