|
Sony KDL 46HX923 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
karstenjensen.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2012 kl. 12:18 |
Jeg ved at lede lidt efter nyt husalter og jeg har øjnene rettet mod Sonys
KDL 46HX923. Jo, den er ikke helt billig (har kun set den i Sonys butikker), men jeg synes ikke jeg har fundet noget der matcher - måske jeg ikke har ledt længe nok. Er der nogen, der har noget fornuftigt at sige om
KDL 46HX923 eller erfaringer med det? Leder også efter en 3D-blueray-afspiller og noget "lyd" - gerne så trådløst lyd som muligt..... Vinter hilsner....
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv et 46HX920 og har (næsten) kun positive ting at sige om det.
Billedkvaliteten er fremragende, men kræver lidt indstilling i de ikke altid helt logiske menuer (heldigvis findes der jo næsten altid andre der har gjort arbejdet før, som man kan hente inspiration fra).
Som noget af det eneste negative er der glorier omkring lyse objekter på sort baggrund, hvis man sidder i yderligere betragtningsvinkler. Jeg har endnu ikke set en film, hvor jeg har tænkt over det som et problem, da jeg selv sidder lige for. Men man bør tage det i betragtning, hvis man ikke gør.
Jeg har ikke selv problemer med reflektioner (vinduer på væggen til venste for skærmen).
Og så synes jeg tv'et med alu-standen er et af de flotteste på markedet. Prisen...tja, man betaler meget for de sidste marginaler.
Flatpanels har en rimelig grundig gennemgang her:
Spørg, hvis jeg har glemt noget
![]() |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
karstenjensen.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 46 |
Hejsa, og tak for svar.....
Har du kalibreret den? Er det det du taler om mht indstillinger? Godt link du sendte. Er noget i tvivl om dette er det rigtige valg, men indtil videre har jeg ikke set nogle alternativer. Og er ikke bekendt med flade paneler - det er billedrøret, der skal udskiftes :-) Så 923'eren eller måske 920'eren i butikken og kunne se ret stor forskel i sort-områder i forhold til modellen et nummer mindre, der jo er noget billigere. Men flere i vennekoret råber om jeg skal købe Samsung og Panasonic til godt det halve. Men Samsung er jeg ikke vild med og det er jo nærmest umulig at se en Samsung-skærm uden farverne er overmættede. Alternativet kunne være Panasonic, men........ |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Nej, den er ikke kalibreret, men du kan få ret forskellige billeder ud af skærmen ved at ændre på indstillingerne. Jeg har selv taget udgangspunkt i Flatpanels indstillinger af skærmen. Du har ret i, at sortniveauet er en del bedre end modellerne under.
Af de ulemper de forskellige tv nu har, var Sony'en min favorit, men det er jo op til den enkelte at vurdere - særligt om man vil betale merprisen. Panasonics plasma tv er også gode til prisen.
Jeg har også hørt pænt om Philips 46pfl9706, men jeg har ikke selv set den.
Og husk at Sony Centrene tit er til at handle med.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19963 |
Men? Klaus |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2086 |
Det er helt rigtig hvad maagren skriver om Sony'en.
Men Panasonic plasma har også deres fejl. Jeg syntes du skal tage ud og se på begge mærker. På Sony'en skal du kigge efter betragtningsvinklen. Denne er altså ikke for god. På Pana'en skal du høre om du er generet af blæserne der kan støje. Dette er dog svært at høre i en forretning, da der som regel ikke er helt stille. Desuden er det ikke alle der kan høre larmen. Redigeret af pipper - 14-Februar-2012 kl. 19:36 |
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2086 |
dobbelt post
![]() Redigeret af pipper - 14-Februar-2012 kl. 19:36 |
|
![]() |
|
.... men fordi jeg har hørt lidt for mange ting om Plasmaen....
Men det største men var bl.a. fordi jeg synes det var let høre blæserne i butikken og så kan man altid mærke når man er i nærheden af en Panasonic skærm, der er tændt - der er altid varmere lige der.... Hvad skal jeg mere se efter på en Panasonic - og hvad er deres tilsvarende model (i kvalitet) i 46" - har ikke plads til mere.....
|
|
![]() |
|
lovis ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2012 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har endnu ikke set en film, hvor jeg har tænkt over det som et problem, da jeg selv sidder lige for. Men man bør tage det i betragtning, hvis man ikke gør.
![]() |
|
![]() |
|
Hvordan opleves det så hvis man ikke sidder lige foran? Er problemet så så stort? |
|
![]() |
|
Tja, når man ser tv-avisen eller en fodboldkamp vil man nok ikke bemærke noget.
Det er mest i film, hvor der er mørke scener, at det kan ses. Nu er det jo ikke fordi, at man ikke kan se hvad der sker på skærmen, men det er bestemt synligt.
Jeg prøver lige at poste et par billeder (taget fra nettet, så læg ikke for meget i dem) - også bare for at vise betydningen af indstillingerne.
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Det er vel også sjældent man sidder SÅ skæft for tv'et. Og det gælder vel for alle skærme - eller hvad?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |