recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min PS3 er stået af?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min PS3 er stået af?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars N. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2012
Sted: København S
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min PS3 er stået af?
    Sendt: 15-Februar-2012 kl. 14:42
Hej

Lige pludselig er min PS3 stået af, der er ihvert fald ikke noget billede eller lyd på skærmen.

Er der nogen som har gode råd til hvordan jeg kan lokalisere fejlen?
Til top
Lars N. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 10:05
Hey..

Jeg prøvede med et gammelt HDMI kabel fra soveværelset, nu er der billede på men det står ikke så flot som før så jeg må ud og finde mig et nyt kabel?

Jeg har skimmet de tests på http://billig-hdmi.dk/test-hdmi-kabler/ som siger at der ikke er forskel på de dyre og de billige kabler, men gælder det også med Playstation ?

Kan jeg bare bestille det kabel til 40 kr, og vil det så være bedre end mit gamle kabel?

Hjælp

Redigeret af Lars N. - 16-Februar-2012 kl. 10:05
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 13:51
Kontroller dine video indstillinger i din PS3, måsker er de blevet sat tilbage til fabriksindstillingerne?

.....
Til top
Lars N. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 15:57
Notfast -> tak for dit svar, alt ser ud til at stå rigtigt i menuen. Nu prøver jeg at bestille det kabel, det er trods alt kun 40 kr, men håber da det virker. Underligt at det gamle pludselig røg?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:02
Nye kabler bør ikke give dig et bedre billede. Enten er der hul igennem eller også er der ikke. Bedre HDMI kabler gør intet ved farver eller skarphed.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Nye kabler bør ikke give dig et bedre billede. Enten er der hul igennem eller også er der ikke. Bedre HDMI kabler gør intet ved farver eller skarphed.

Det udsagn kan da vist gradbøjes lidt. 

Mine erfaringer siger, at stik og samlekvalitet skal være i orden - uanset pris. Jeg vil gerne give dig ret i, at forskellen på HDMI-kabler i dag er nærmest ikke-eksisterende. I dag kan du få et guldbelagt HDMI-kabel, som er certificeret til at levere 1080p ved kabel-længder op til 10m, for 40-50kr for 1.5-2m.

AV-Connection og AV-Cabels har et stort udvalg til fornuftige priser. 

Redigeret af Ukke - 16-Februar-2012 kl. 21:15
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:12
Det du beskriver er stadig en enten/eller situation. Hvis kablets mekaniske kvalitet er for ringe til HD, så får du ikke et billede igennem. Du kan ikke få et fuldstændigt billede igennem, hvor farver eller skarphed blot er ændret. Du kan komme ind i grænsetilfældet, hvor der næsten er båndbredde nok, så kan du få udfald i lyd eller billede, men typisk så går skærmen bare i sort.

Hvis du kan fremvise to kabler, hvor du opnår forskellige farver eller lignende uden samtidigt at skrue på noget i enten afspiller eller modtager, så må vi vist skrive en artikel om det...
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det du beskriver er stadig en enten/eller situation. Hvis kablets mekaniske kvalitet er for ringe til HD, så får du ikke et billede igennem. Du kan ikke få et fuldstændigt billede igennem, hvor farver eller skarphed blot er ændret. Du kan komme ind i grænsetilfældet, hvor der næsten er båndbredde nok, så kan du få udfald i lyd eller billede, men typisk så går skærmen bare i sort.

Hvis du kan fremvise to kabler, hvor du opnår forskellige farver eller lignende uden samtidigt at skrue på noget i enten afspiller eller modtager, så må vi vist skrive en artikel om det...

Min nabos AudioQuest HDMI til over 1000kr for 2m er ikke bedre end mit Lindy til 100kr for samme meter. Det er jeg enig i. AQ-kablet er dog nemmere at arbejde med, men prisen er helt i vejret.

Da jeg købte min første PS3 ved launch, måtte jeg have et HDMI-kabel med. Merlin havde dog ingen kabler i fornuftig kvalitet, så jeg købte et "billigt" lakrids-HDMI til 99kr. (som nok nærmere var 10-15kr. værd). Der oplevede jeg grumsede farver. og i perioder mærkelige vertikale og horisontale striber. Jeg fik byttet kablet til et nyt, og oplevede det samme. Der var nok tale om en ikke-synlig mekanisk fejl, men der var altså "hul igennem"...bare med fejl.

Med "grumsede farver", mener jeg ikke små nuance-forskelle eller dårligere "sort" og skygger, men en regulær fejl ved farvevisning. Det må have været et dårligt batch.

Redigeret af Ukke - 16-Februar-2012 kl. 21:35
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 22:04
Regulære pixelfejl og des lige kan godt forekomme med et elendigt kabel. Det samme gælder "plops" i lyden, men det er jo netop også et udtryk for at data er gået tabt. Du ser samme fænomen på eks. DVB-nettet når der er noget galt med signalet.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 09:48
Derfor er der vel også større chance for, at denne type fejl forekommer i et billigt, eller rettere alt for billigt kabel kontra et med bedre samlekvalitet som de dyere oftest har. Alt med måde selvfølgelig, ingen grund til at producenter skal have over 1000 kr. Men en mellem vare.
Til top
Lars N. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:20
Hej.

Jeg fik mit kabel idag fra kabelmix.dk her til morgen, satte det i og nu spiller det bare. Troede min PS3 var død, men den blev vækket til live med et HDMI kabel til 40 kr! Det var heldigt... troede jeg skulle købe en ny maskine.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Derfor er der vel også større chance for, at denne type fejl forekommer i et billigt, eller rettere alt for billigt kabel kontra et med bedre samlekvalitet som de dyere oftest har. Alt med måde selvfølgelig, ingen grund til at producenter skal have over 1000 kr. Men en mellem vare.

Det er jo heller ikke dét jeg argumenterer imod. Det er postulatet om, at man kan påvirke ting som skarphed og farver jeg opponerer imod. I min verden er billedudfald ikke en decideret billedegenskab, som farvegengivelse derimod er.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu