|
Aktive stereo højtalere med optisk tilslutning |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kragster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2012 kl. 22:18 |
Hej,
Jeg skal have sat et 55" LCD op et sted hvor der ikke kan være for mange synlige ledninger eller elektronik. Har valgt et Samsung UE55D8005 TV, men mangler noget bedre stereo lyd og er lidt på herrens mark her. Der er ikke plads til en ekstern forstærker så har overvejet nogle aktive højtalere, men de skal vel have optisk tilslutning for at kunne kobles til TVet? Et andet krav er at de skal være pæne (ingen plastik), gerne hvide og spille godt.. Prisen er til gengæld ikke så afgørende.. Alt hjælp og input sættes der pris på!! ![]() Kragh |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan vil du skrue op og ned, hvis du vil bruge den optiske udgang?
Klaus |
|
![]() |
|
kragster ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Status: Offline Point: 57 |
Når du skriver det på den måde, så går jeg ud fra at fordi det er en digital udgang fra TVet, så kan man ikke skrue ned for de aktive højtalerne ved at skrue ned for Tvet?
I øvrigt, der skal kobles en apple tv boks til TVet.
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Et helt oplagt valg er et par AVI 9.1T. Der er 2*optisk ind.
Dens DAC klarer kun rå PCM, så derfor skal tv'et kunne downmixe HD-kanalernes 5.1-spor. Det kan de fleste nyere tv dog også. Volumen styres via den lille medfølgende remote. De koster ca. 11k. AVI er også på vej med en gulvmodel, men så er prisen også oppe omkring de 30k.
Redigeret af rasmusvn - 15-Februar-2012 kl. 22:57 |
|
![]() |
|
Hej Rasmus,
Hvordan forbindes det? Toslink fra TV til den ene højtaler og så forbindes højtalerne med hindanden? Pft Kragh
|
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Hej
Venstre højttaler er "master", den har alle indgangene, så optisk isættes her. Venstre højttaler forbindes til højre "slave" med et analogt kabel. ![]() Ellers er der Xeo3 fra Dynaudio, men strømkablerne kommer man ikke uden om. Redigeret af rasmusvn - 15-Februar-2012 kl. 23:40 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19813 |
Korrekt. Klaus |
|
![]() |
|
Tak for input fra jer begge. Ved I om de trådløse Dynaudio Xeo3 rent faktisk spiller konsistent og godt?
Nu har jeg lidt muligheder at arbejde med.
|
|
![]() |
|
Jeg kender intet til Xeo3, men det skulle ikke være noget problem at låne et par AVI fra nogle af de danske forhandlere.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Dynaudio Xeo 3 spiller fantastisk godt! Der er i øvrigt mulighed for at koble flere sæt/rum på senderen. Dem ville jeg helt klart give et lyt, inden du beslutter dig! M.v.h. |
|
![]() |
|
bogchefen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 26 |
Når prisen ikke er afgørende ville jeg kigge på et par et Beolab 5 fra Bang & Olufsen, så behøver du heller ikke tænke på subwoofer. De har hver en 15" der kan få hele dit hjem til at ryste, med en meget stram og præcis bas.
De koster knap 150.000 sættet, men læser du anmeldelser rundt omkring finder du flere der mener de er et fund til prisen. Den digitale tilslutning er coax, så du må konvertere fra optisk på vejen, men det skulle ikke betyde noget. Læs for eksempel denne grundige anmeldelse: http://theaudiocritic.com/plog/index.php?op=ViewArticle&articleId=34&blogId=1 God jagt.
|
|
![]() |
|
[QUOTE=bogchefen] Når prisen ikke er afgørende ville jeg kigge på et par et Beolab 5 fra Bang & Olufsen, så behøver du heller ikke tænke på subwoofer. [/qoute]
Og volumenreguleringen skal foregå hvor? Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |