|
Første skridt til nyt TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Djaz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:03 |
Hey alle, jeg er på udkig efter et nyt TV og har ingen forstand på det over hovedet.
Der er ikke så mange krav til at starte med, men efterhånden som i kommer med indput kan det være jeg ændre mening. Det skal være et rimeligt stort tv, så vi snakker mindst 50" - 60" 1: Hvad skal jeg kigge efter hvis jeg ikke skal stå med et tv som er for gammelt om 1 år. 2: Kræver det noget specielt hvis man også skal se tv i et rum der ikke kan 100 % mørklægges ? 3:Efterhånden er de fleste tv med 3D, hvor nogen kører med Aktive 3D og nogen med Passive 3D. Jeg har en personlig ide om at passivt ville passe mig bedst.... men hvordan er det rent kvalitetsmæssigt og prismæssigt ? Har læst en del tråde og der er mange delte meninger om hvilket mærke laver det bedste billede og pæneste design og de 2 ting hænger sjældent sammen :-) Jeg kan ikke sige så meget om prisen, ville da ønske jeg kunne få det til 10.000 kr. Men hvis der er nogen vigtige faktorere og kvaliteter der spiller ind betaler jeg gerne helt op til 20.000 kr. Men hvis jeg skal betale så meget skal der argumenteres for hvorfor det er så meget bedre og om det virkelig er forskellen værd. Jeg håber der er nogen kloge hoveder der gider råde og vejlede mig lidt. Mvh TNSH
|
|
![]() |
|
DavidHimself ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1) Alle TV er for gamle om et år ;) ej, udviklingen går hurtigt,men køber du en 2011 eller 2012 model, så har du sikret dig selv bedst muligt (der er undtagelser naturligvis, men til dit budget er du rigtigt godt med).
2) Delvist. De fleste plasmaer har glas som yderste lag, og dette kan give noget genskin. Så hvis vinduerne er lige bag dig når du ser tv, vil du kunne se det skærmen. 3) Der er delte meninger om aktiv/passiv 3D. De fleste siger at aktiv er bedst, men at passiv giver et roligere billeder, og er mere behageligt ved længere tids brug. Du kan få rigtigt fine TV til omkring 10.000. Se på Panasonics 50GT30Y eller 50VT30Y som lige er lidt dyrere, men som nok er noget af det bedste! |
|
![]() |
|
Djaz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 137 |
Spørgsmålet er om plasma rent faktisk ikke er så godt for mig så, når jeg har så mange vinduer i min stue hvis du mener det kan give kraftig genskær i glaspladen?
|
|
![]() |
|
Er der ikke andre der har nogen råd eller noget at tilføje ?
|
|
![]() |
|
Hvad med Thomson 55FT5643 som el-giganten har på tilbud i denne uge ?
Ved godt det ikke har 3D :-)
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
Tror et Panasonic GT30 vil passe fint til dit behov.
Mange tv idag er ikke gode i dagslys, og det er ikke kun plasma. Så med mindre din stue er lyst vildt meget op, er GT30'eren fin. |
|
![]() |
|
Evelin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2012 Status: Offline Point: 2 |
Jeg er ikke helt klar! !
|
|
![]() |
|
Evelin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
vil jeg holde mig langt væk fra ingen kender kvalitet af hverken billede eller kvalitet af det |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
du kan få dette som en mulighed
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/plasma-tv/samsung_ps51d8005-_plasma-tv.htm
sikkert billigere andre steder |
|
![]() |
|
Jeg kan læse at folk fortrækker Plasma for det meste.
Hvad nu hvis jeg helst ville have et med Passiv 3D, hvad havde i så at tilføje til det ?
|
|
![]() |
|
Lige en tilføjelse, kan et plasma tv blive for tungt hvis jeg ønsker have det på et væg beslag som jeg kan vinkle ud fra væggen ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |