recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver MPEG-4 DVB-T settop box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denver MPEG-4 DVB-T settop box

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
M-dam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2008
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denver MPEG-4 DVB-T settop box
    Sendt: 05-Januar-2012 kl. 21:58
Hej

Jeg har netop købt denne DVB-T-boks hos Aldi:

http://www.aldi.dk/aldi_fra_onsdag_den_04012012_48_84_879_5.html

Link til producent: http://www.denver-electronics.com/denver-dmb-115ci/

Meningen er, at jeg skal kunne se TV-2 (som der står på billedet) via CA modul og smartcard fra Boxer. I dag talte jeg så med en ansat hos Boxer, og til min overraskelse hævdede han, at jeg ikke vil kunne se Boxer-tv på den. I stedet, sagde han, skal jeg købe en Boxer-godkendt boks.

Inden jeg farer ud og bytter den: Hvad siger I? Er det korrekt, hvad han siger?

MVH

Edit: Jeg behøver ikke kunne se Boxers nye HD-kanaler, det er ikke en T2-tuner, og det er fint med mig.

Redigeret af M-dam - 05-Januar-2012 kl. 22:15
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 22:01
Du prøver selvfølgelig, og hvis den ikke kan, tar Aldi den tilbage
Til top
M-dam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 22:06
Ja, det kan jeg selvfølgelig bare gøre, men så skal jeg jo ud og købe cam + boxerkort, og måske vil det bedre kunne betale sig at købe disse sammen med en ny boks fra Boxer- det giver noget pakkerabat. Er der nogen, der har prøvet? Eller nogen, der har et godt bud?

MVH
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2012 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af M-dam M-dam skrev:

...Jeg har netop købt denne DVB-T-boks hos Aldi:

I dag talte jeg så med en ansat hos Boxer, og til min overraskelse hævdede han, at jeg ikke vil kunne se Boxer-tv på den. I stedet, sagde han, skal jeg købe en Boxer-godkendt boks.

Det må være forkert, hvad den ansatte siger. Ifølge producenten og Aldi har du købt en DVB-T MPEG-4 boks med common interface (CI-slot). Ergo kan du bruge et Boxer TV modul og Boxer kort.

Formentlig har den ansatte i Boxer Tv ikke hørt om denne Denver boks, men om en anden, som er  uden CI-slot (DENVER DMB-105H).

Redigeret af Vilhelm - 05-Januar-2012 kl. 23:31
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af M-dam M-dam skrev:

...Jeg har netop købt denne DVB-T-boks hos Aldi:

I dag talte jeg så med en ansat hos Boxer, og til min overraskelse hævdede han, at jeg ikke vil kunne se Boxer-tv på den. I stedet, sagde han, skal jeg købe en Boxer-godkendt boks.

Det må være forkert,.....

Det tror jeg bestemt også - og til 329 kr synes det et helt rigtigt køb.  Du skal bare installere den og fange DR-HD  og på onsdag DR1. 
Så køber du et CAM og et Boxerkort og så kommer TV2 SD versione meget  sikkert også. 

Naturligvis er du ikke sikret så godt som med en godkendt boks, men for 329 kr - det ville jeg bestem også gøre, hvis det ikke var fordi,  jeg vil købe noget med DVB-T2 næste gang.

Lars   :)

Redigeret af reslfj - 06-Januar-2012 kl. 09:49
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 08:27
Hej

Du kan sagtens bruge DMB-113CI & DMB-115CI med Boxer. Som andre skriver kan du se Boxers SD kanaler, men ikke deres kommende TV2 HD (og andre mulige HD kanaler der kommer med) da de kommer til at køre i DVB-T2 format.

Denne boks er en MPEG-4 boks, og virker fint til alle de andre. Kræver blot et CA modul + et smartcard fra Boxer. (husk ikke at vælge CI+ ca modul, men bare det almindelige)

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

Hej

Du kan sagtens bruge DMB-113CI & DMB-115CI med Boxer. Som andre skriver kan du se Boxers SD kanaler, men ikke deres kommende TV2 HD (og andre mulige HD kanaler der kommer med) da de kommer til at køre i DVB-T2 format.

Denne boks er en MPEG-4 boks, og virker fint til alle de andre. Kræver blot et CA modul + et smartcard fra Boxer. (husk ikke at vælge CI+ ca modul, men bare det almindelige)

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Det  er fint  at skrive klart at boksen ikke kan DVB-T2 og derfor kun kan modtage Boxers SD kanaler.  Det ligner  fair og hæderlig markedsføring.

Jeg vælger at forstå det sådan, at DENVER også er klar med support for modtagelse af både de frie (DR mfl. SD+HD) kanaler og de krypterede (Boxer) SD kanaler.     Jeg forstår også, at skulle dette mod forventning blive nødvendigt, vil DENVER også opdatere firmware i boksen.

Lars Smile

PS!  Det ville være meget bedre, hvis DENVER  havde en DVB-T2 boks til salg gennem fx ALDI.

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 10:34
Hej igen

Ja skulle det være nødvendigt med opdateringer så gør vi naturligvis alt hvad vi kan for at få dem hurtigt. 
Vi står altid til rådighed med support. I kan blot skrive på support@intersales.dk hvis der er nogle spørgsmål, så sørger vi for at svare hurtigt på jeres spørgsmål. 

DVB-T2 ville vi også gerne have, men på nuværende tidspunkt har vi ikke noget på vej i settop bokse. 

Med venlig hilsen
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen
Til top
M-dam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M-dam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2012 kl. 12:36
Mange tak for alle de gode svar. Jeg melder tilbage, når jeg har nørklet lidt med det.

MVH

Redigeret af M-dam - 06-Januar-2012 kl. 12:36
Til top
CC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Januar-2012
Sted: København, DK
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 12:17
Hej,

Nogen som har problemer med nævnte box her til morgen ???

Jeg fik sat box'en op og lavede en søgning og alle kanaler kom frem (incl. TV2 søster kanaler, Zulu Film, Charlie mm.) undtagen TV2.

CA-modulet virker på fladskærmstv'et incl. TV2, så umiddelbart må det være et problem på Denver box'en.

Hvordan har erfaring ude i landet været på den box ??

CC
Til top
steenm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2004
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steenm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 19:07
Hej.
Har købt samme box hos Aldi.
Er der nogen der ved om man kan bruge HDMI kabel istedet for scart kabel?
Jeg får kun setup billede i Boxer ved scart. Intet billede hvis jeg skifter til hdmi.
Har et Panasonic plasma px70
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pannen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2012 kl. 23:14
Hej

Hdmi ka. Sagtens bruges.. Du skal huske at du manuelt skal slå dit tv over på hdmi. Det sker ikke automatisk

Cc har fået TV2 til at virke. En "gendan fabriksindstilling" gjorde tricket. Og en ny autosøgning.

Husk i øvrigt at benytte alm ca modul, ikke Ci+ modul til denne boks.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu