recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gendanne e-mail fra server til Outlook?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gendanne e-mail fra server til Outlook?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gendanne e-mail fra server til Outlook?
    Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:32
Hej.

Hvis man ved en fejl har slettet nogle e-mails i sin Outlook, men disse mails stadig er på serveren - hvordan kan man så få Outlook til at downloade disse e-mails igen???
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:51
Husker ikke helt hvordan, men det er noget med at du under indstillinger kan gendanne tidligere slettede mails...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:56
Altså i mail programmet? Jeg foreslog nemlig at han på e-mail serveren kunne markere de relevante e-mails som ulæste. Og så skulle Outlook på computeren downloade dem. Men det lader ikke til at fungere.

Thorvald.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 15:26
Ja, du kan gøre det fra Outlook på din maskine...
Jeg sidder ikke lige med Exchange, så husker ikke helt hvor, men det er under indstillinger..

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 16:29
Nå det er altså Outlook Express - ved ikke om det er det samme.

Thorvald.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 16:39
Ok, men hvad er det så for en server de ligger på? Internet-udbyderens? For hvis det er det, kan du jo bare logge på web-mail, og så derfra gensende dem til dig selv. Ofte slettes beskeder dog ret hurtigt fra web-mail - alt efter opsætningen af dit mailprogram. Så hvis det er tilfældet, skal du nok ikke vente ret længe...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 17:08
Hej.

Ok - vi har løst det nu, der det ud til. I Outlook Express er der ikke indstilling til at gendanne slettede mails. Så jeg tog et kig på hans mail server, via Teamviewer. Og det var så Gmail. Efter at jeg kiggede lidt rundt fandt jeg en mulighed for at indstille pop til at downloade alle mails, også mails, der tidligere havde været downloaded. Det så umiddelbart ud til at virke, sagde han.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 05:55
Ok, det er stadig et problem. Jeg kører en hjælpe session på hans computer, så jeg bedre kan se hvad der foregår. Eller det vil sige ikk epå hans computer, men på en anden gammel bærbar computer som han bruger til skype og så'n. Han lavede så en ny konto på Outlook Express på den computer. Vi kiggede så på indstillingerne i Gmail e-mail serveren igen, men der er ikke så mange muligheder for at gendanne bestemte e-mails eller en bestemt tidsperiode eller fra en bestemt person eller lignende. Nærmere betegnet er det en række af mine mails han har fået slettet fra sin computer. Se mulighederne på Gmail herunder, og hvordan det er sat op nu:

Indtil et vist punkt går det godt med at downloade en masse mails (den downloader af en eller anden grund kun omkring 400 ad gangen, istedet for at downloade alle). Jeg forsøger at undgå at inbox bliver for "fuld", så jeg deler nogle af mailene ud i undermapper, dels manuelt og dels ved regler.

På et eller andet tidspunkt optræder der dog en fejl - og det er vist den samme fejl han har på sin egen computer:

Er der ikke en bedre måde at løse problemet på?

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2012 kl. 06:08
Men selvom jeg forsøger at holde antallet af mails nede i inbox og i under mapper, så opstår der stadig errors:

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 05:49
Han løste iøvrigt tilsyneladende problemet med at komprimere mapper i Outlook Express.... Nogen gange går man for langt ud af et sidespor...  Wink

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu