recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efter standby er LAN-speed meget lav.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfter standby er LAN-speed meget lav.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: Efter standby er LAN-speed meget lav.
    Sendt: 10-Juli-2006 kl. 09:45

Hej

Jeg er klar over dette er et grænsetilfælde men jeg har haft dette spørgsmål på eksperten.dk i over en uge, uden at få et eneste svar så nu er jeg lidt halvdesperat...

Jeg har MCE2005 XP (DK-version) som styresystem. Alt fungerer udemærket lige bortset fra et problem med standby. Vækker jeg min computer fra standby (S3) har den en overførselshastighed til min NAS på maks. 70KB/Sek over netværket. Laver jeg en genstart så ryger hastigheden op på 1.300-1.700KB/Sek. Der er altså en enorm forskel. Så vil den kloge jo sige "så glem standby, sluk den når du ikke har behov for den....". Det kan jeg ikke så godt da den skal kunne vågne op fra standby for at optage tv, det kan den ikke hvis man slukker den.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre eller kender en kommando jeg kan køre efter hver opstart fra standby? Det skal lige siges at en "ipconfig /renew" ikke gør en forskel. Det gælder ikke for andre computere på mit netværk.
Drivere er opdaterede.

Der er måske nogen der aldrig har opdaget at det forholder sig sådan, for jeg ligger stort set ikke mærke til forskellen når jeg surfer på nettet. Derfor var det først da jeg skulle flytte store mængder data, såsom en tv-optagelse til min nye NAS at jeg opdagede at den var helt gal!

Vh, Mikkel

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 10:31

Kører du wireless eller kablet?

Hvis du kører wireless:

hvilken standard: b eller g, hvis g, så 54 eller 108 mbit?

er der andre der benytter dit Wirelsss således at det evt. bliver neddroslet (nogle routere/accesspoints kører automatisk ned til laveste fællesnævner)

Hvis du kører kablet:

Har du prøvet med et andet netværkskort. Det kan evt. være en fejl i firmwaren på dit nuværende netværkskort

Er det samme problem tilstede hvis du køre med Dvale (Hibernate)?

Redigeret af MCenterFreak - 11-Juli-2006 kl. 10:32
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 10:57

-Jeg kører kablet forbindelse. Wireless er fint når man sidder og surfer ude i haven, men ikke til multimedie ting :)

Jeg har ikke prøvet et andet netværkskort på computeren, men jeg har en anden computer (anden model) på routeren som ikke har samme problem så umiddelbart udelukker jeg routeren som fejlkilden. Der er ikke installeret helt samme styresystem på de to computere (WinXP professional/MCE2005 XP).

Jeg har ikke prøvet hibernate. Det vil jeg prøve i aften når jeg kommer hjem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 11:04

Citat:

-Jeg kører kablet forbindelse. Wireless er fint når man sidder og surfer ude i haven, men ikke til multimedie ting :)

Der er jeg nu ikke enig. Jeg kører Wireless med Belkin Pre N Router og Belkin Pre N netkort i min bærbare og ser helt uden problemer streamet video (dvr-ms). Net ikonet viser jeg har 108 mbit at gøre godt med, men det er nok mindre i virkeligheden.

Du har nok ret i at HD indhold bliver problematisk, men der findes heller ikke så meget endnu

Redigeret af MCenterFreak - 11-Juli-2006 kl. 11:09
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2006 kl. 11:07

Jo jo, du kan da godt få det til at virke ok. Men når vi snakker et pålideligt gengivelse dag efter dag. Så skal man altså ikke sætte sin lid til wireless også klage over at det hakker

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 12:45

Den gør det samme når den bliver vækket fra dvale tilstand... Nogen gode forslag?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 13:03

Jeg ville selv gøre følgende:

Fjerne det nuværende netkort (eller disable det hvis det er on board)

Indsætte et andet netkort af andet fabrikat. Så er der 2 veje:

1. Samme fejl

Så er netkortfabrikanten frifundet og MCE er den skyldige. Er det et Samlet koncept du har købt er det jo nemt nok: Kontakt leverandøren. Er det "hjemmestrik" er det mere vanskeligt, idet Microsoft ikke vil yde support på MCE. Så ville jeg nok prøve en reinstallation af MCE, og teste det før jeg installerer opgraderede drivere til Netkortet

2. Fejlen er væk

Netkortfabrikanten/Motherboardfabrikanten er den skyldige, og må kontaktes. Kan de ikke løse det koster 100 mbit netkort ingen penge i dag, benyt evt. chancen til at købe et Gigabit netkort (det bliver der nok behov for når HD bliver hverdag)

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 13:18

Jeg vil da også have lov at blande mig med et par spørgsmål
Kører du DHCP, hvis ja så prøv at sætte den til fast ip-adresse?

Har du prøvet at genstarte NAS'en istedet for MCE,
og gjorde det nogen forskel ?

Har du checket hvilken speed netkortet kører efter henholdsvis gentart og resume ?

Redigeret af stigc - 12-Juli-2006 kl. 13:20
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:11

Freak: Nyt motherboard, så er det jo helt forfra ... Det kunne være jeg skulle tjekke et andet netkort! Mit er nemlig onboard.

Stigc: Kører fast ip-adresse. Har ikke prøvet at genstarte NAS'en. Mest fordi det virker fint med min anden netværkscomputer, men hvem ved? Det afprøver jeg lige. Mht. hvilken speed har jeg jo konstateret det jeg skriver i den første post. Jeg er ikke helt med på hvordan ellers du vil have at jeg tester min netkorts "speed"?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:36

Nej jeg skrev ikke nyt Motherboard, jeg skrev:

Kan de ikke løse det koster 100 mbit netkort ingen penge i dag, benyt evt. chancen til at købe et Gigabit netkort (det bliver der nok behov for når HD bliver hverdag)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:39

Hvorfor kører du med Fast IP?

Hvis det er nødvendigt at køre fast IP, så husk at slå DHCP fra, eller reservere de(n) faste ip adresse i DHCP serveren. Jeg tror nu ikke det er det, idet OS ville informere dig om at der er en anden enhed med samme IP adresse

Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2006 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af mikkelp mikkelp skrev:

Freak: Nyt motherboard, så er det jo helt forfra ... Det kunne være jeg skulle tjekke et andet netkort! Mit er nemlig onboard.

Stigc: Kører fast ip-adresse. Har ikke prøvet at genstarte NAS'en. Mest fordi det virker fint med min anden netværkscomputer, men hvem ved? Det afprøver jeg lige. Mht. hvilken speed har jeg jo konstateret det jeg skriver i den første post. Jeg er ikke helt med på hvordan ellers du vil have at jeg tester min netkorts "speed"?

på selve netkortets konfiguration der kan man se om det kører 10Mbit eller 100 Mbit, på nogle switche der er 10 Mbit indikeret med gult lys mens 100 mbit er grønt lys
Stig

Blot min ringe mening !
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu