|
TDC TV på nuværende netværk |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Februar-2012 kl. 20:31 |
Kan TDC TV køre i samme LAN netværk som resten af huset? Altså kan man undgå at der skal trækkes dedikerede LAN kabler til hver TDC TV box? Det skulle der sidst vi havde TDC TV.
Årsag...: Vores nuværende TV løsning er blevet ganske dyr med over 430.-/md. Både her på siden og i bekendtskabs kreds syntes jeg alle klager over kabel TV af enhver art er blevet drøn dyrt... Jeg føler seriøst vi bliver flået for nogle kanaler vi enten allerede har betalt licens til og resten er reklamefinanseret.... Men nok om det, intet nyt under solen der, det var ikke emnet ![]() Med tilbud om en medarbejder betalt løsning af TDC HomeTrio, hvor vi kun skal betale for TV delen, kan det lokke i en kold tid med krise og mindre i lønposen. Men omkostningerne for at ændre mit hjemme netværk så det "kan spille" TDC TV fremover, kan måske afskrække. Der er kun et LAN kabel ned i vores soveværelse som bruges af en TViX. Der er IKKE mulighed for at trække et LAN kabel mere ned, og vi skal IKKE til at fræse i vores ny tapeserede væg... ![]() Desuden har jeg en drøn god D-Link Router (også vores trådløs router / Firewall) som jeg selv kan konfigurere og kraftig nok til at dække hele matriklen. Den skal jeg ikke af med ![]() Og som jeg forstår det så skal man idag bruge den Router TDC leverer med?? |
|
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan køre direkte på den router som leveres med TDC home trio,
altså det er nok med et netkakel, som frit kan bruges til PC-er og TV-boksen.
Boksen får tildelt en dynamisk lokal IP-adresse, ligesom de øvrige enheder på nettet.
Den medleveret router har trådløst net installeret og konfigureret.
Det er muligt selv at lave ændringer i opsætninger.
Hvis rækkeviden for trådløse net er lige så god, vil det være det enkleste blot at anvende TDC routeren. Redigeret af avh - 22-Februar-2012 kl. 08:04 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
BorgHammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 584 |
Kender du til styrken af denne trådløse box? Hvor godt rækker den fra en ende af huset til den anden?
Og hvis der i stuen feks sidder en lille 4 ports switch så sætter jeg LAN kabel fra TDC Hometrio boxen i port 1, og ud fra port 2 kobler jeg TDC TV boxen, fra port 3 sætter jeg min stue TVIX i? Det bør vel virke? Redigeret af BorgHammer - 22-Februar-2012 kl. 20:21 |
|
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Der er 4 udgange på TDC routeren.
Porterne kan frit bruges som man har lyst til og også sætte en switch på en af portene.
Den TDC router jeg har virker også et godt stykke uden for huset... (router sidder på 1.sal)
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Jeg tør "næsten" tro det du skriver
![]() Skal bare lige have det helt klart skåret ud... TDC boxen (som bliver placeret i kontoret) sørger for lave ADSL signalet om til telefon signal, tv signal og internet. I port 1 kobler jeg et LAN kabel der går direkte ind i stuen. I stuen ender dette LAN kabel i en lille 4 ports 100Mbit switch. Fra denne switch går et nyt LAN kabel direkte i TDC TV boxen (med HDD), og et andet går direkte i min TViX. Fra port 2 i TDC boxen i kontoret går et LAN kabel direkte i soveværelset. I soveværelset ender dette LAN kabel i en lille 4 ports 100Mbit switch. Fra denne switch går et nyt LAN kabel direkte i TDC TV boxen (uden HDD), og et andet går direkte i TViX nummer 2. Fra port 3 i TDC boxen i kontoret går et LAN kabel direkte i en 12 ports switch på loftet. Fra denne switch går der LAN kabler til alle andre rum i huset. Fra port 4 i TDC boxen i kontoret går et LAN kabel direkte i min QNAP NAS server. Og dette vil virke? Altså alle PC'er i huset og TViX vil alle have adgang til QNAP'en? |
|
|
![]() |
|
Det er et størrre netværk setup end det jeg har...
Og TDC-TV boksen direkte forbundet til TDC-router og kun en.
Men selvom dit netværk er væsentlig større kan jeg ikke der skulle være noget vejen for at det ikke virkede..
I mit setup har jeg dog anvendt en 1Gbit switch, men måske ikke engang nødvendigt.
Det jeg bare konstaterede er at TDC tv-boksen får en almindelig intern IP-adresse, fuldt på linie med det andre enheder...
Fastnet telefon skal kobles på en særlig udgang på TDC-routeren.
|
|
|
|
![]() |
|
Næ jeg behøvede heller ikke beskrive port 2-4
![]() Men du har altså sat op som min port 1 forslag? Altså et LAN kabel ind i et rum, hvor der deles med en switch ud til henholdsvis TDC TV box og så en anden enhed der skal bruge netværk? |
|
|
![]() |
|
Nej, jeg har ikke en switch opdeling inden TDC TV-boksen. (port 1 er direkte forbundet)
Port 2 er forbundet direkte til en HTPC. (grundet kabeltrækning)
Port 3 er forbundet til en 1 gBit Switch og derfra koblet til nogle PC-er. (fordeling i huset)
En HTPC koblet til her har kørt med IPTV også. (altså uden box)
Men jeg vil stadig mene, du godt kan sætte en switch inden TV-boksen...
TDC home trio boksen er blot en pocketPC windows maskine..
Det hele ligner et meget ordinært lokal netværk.
Det skal siges det var den opsætning jeg havde indtil for nylig. TDC home trio som uden box opsætning var ikke anvendelig mere... Redigeret af avh - 23-Februar-2012 kl. 00:34 |
|
|
|
![]() |
|
kazz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Ifølge en tdc med arbejder kan du godt bruge en switch
http://forum.tdc.dk/t5/Tv/HomeTrio-Kabling-imellem-homebox-og-TV-box/td-p/66169 |
|
![]() |
|
sickchild ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Maj-2008 Sted: næstved,Denmark Status: Offline Point: 801 |
Der er ikke noget problem i at sætte en switch på og tilslutte flere forskellige ting inklusiv tdc boks. Jeg kører selv og sætter trio op. Og vi sælger selv switch hvis det er det der er nemmest, pænest og billigst for kunden.
|
|
![]() |
|
Kanon, tak for klart svar fra nogen der har prøvet det og også via TDC forum at TDC selv siger det kan lade sig gøre. :-)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |