recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytning af Yousee stikdåse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytning af Yousee stikdåse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SiDooN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-April-2007
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SiDooN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytning af Yousee stikdåse
    Sendt: 26-Februar-2012 kl. 09:44
Jeg er i gang med at lave om i min stue, og i den forbindelse skal jeg have flytte min Yousee stikdåse. Derfor skal jeg også have forlænget det antennekabel, som kommer ind i min lejlighed. Derudover skal jeg have trukket et kabel videre ind i mit soveværelse. Jeg har kigget på følgede:

Samling til indgangskablet fra Yousee til den nye stikdåse:

Fordeling af antennekablet inden stikdåsen:

2 stk. stikdåser:

25m antennekabel:

3 stk F-connectors:

Mit spørgsmål er om opsætningen er rigtig? Og om jeg mangler noget?

-Steffen
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 09:53
Har du internet eller en boks fra YouSee ville jeg nok vælge en vægdåse med data udtag også. 

Er det den rigtige fordeler ?

Redigeret af Pony65 - 26-Februar-2012 kl. 09:55
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 09:57
Til top
SiDooN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SiDooN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 11:16
Fordeler er jeg i tvivl om, så hvis du har et bedre forslag, så modtager jeg det gerne Tongue

Jeg har ikke internet via Yousee, og får det formodenligt heller ikke, da jeg har arbejdsgiver betalt internet.

Redigeret af SiDooN - 26-Februar-2012 kl. 11:16
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af SiDooN SiDooN skrev:

Fordeler er jeg i tvivl om, så hvis du har et bedre forslag, så modtager jeg det gerne Tongue

Jeg har ikke internet via Yousee, og får det formodenligt heller ikke, da jeg har arbejdsgiver betalt internet.

Jeg blev bare lige i tvivl om fordeleren havde returvej, men det har den så det er ok.

Har du Yousee boksen kan du stadig nyde godt af at vælge en dåse med dataudtag. Jeg sætter altid boksen til data udtag ( hvis der ikke er yousee internet ) så kører det indbyggede kabelmodem i boksen perfekt
Til top
SiDooN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SiDooN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 14:10
Jeg vil overveje af skifte dåsen til en med internet stik. Det gør jo ikke den store forskel, og så den jo klar, hvis jeg skulle få en Yousee boks eller internet via Yousee.

Tak for hjælpen.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 14:34
Når du skal til at rode med det så husk lige at det godt kan kilde lidt hvis du rører ved inderlederen på kablet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 10:29
1. Hvorfor kan du ikke bare fordele signalet efter dåsen??
2. Er det en slutdåse der sidder eller en det en gennemgangs dåse, som forsyner naboen med signal også ?? 
Hvis der er en slutgåse TD260, kan du montere en gennemgangsdåse TD263 og montere en TD260 i soveværelset.
Ved mere end 2 bruger skal der måske monteres en forstærker.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
SiDooN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SiDooN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 12:55
Hej Lynge,

1: For det første så fylder den på vægen, og derudover er selve stikket gået i stykke alligevel.
2: Det er en slutdåse der sidder på vægen, vores signal bliver fordelt individuelt fra Yousee skabet.

Jeg skal kun montere de 2 dåser, så en forstærker burde ikke bliver nødvendig. Men bliver signalet strækt nok til at trække 3D osv, hvis jeg laver det som en serie forbindelse? Jeg troede det skulle fordeles via splitter. Det er selvfølgelig klart nemmest, hvis jeg kan nøjes med en serieforbinelse.

Redigeret af SiDooN - 27-Februar-2012 kl. 12:56
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 14:56
Det er sådan det samme, for i seriedåsen sidder der en fordeler.
Tabet i begge løsninger er ca. 3,5dB - 4dB

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu