|
Musik bibliotek |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2012 kl. 14:45 |
Hvordan gør I med musik-bibliotek ?
Jeg har selv rippede cd'ere i hver sin mappe som Mp3-filer. ellers bruger jeg vores Mediacenter til at se TV, Film, optagelser, dvd, lidt fotos - men ikke musik pt som jeg dog ønsker. Jeg har netop installeret MusicBrowser2, der gør det muligt at filerne vises pr. mappe. Lydkvaliteten er dog ikke så imponerende via Mediacenter 7 - blot 44,1 Khz - mit lydkort er et Realtek High Definition Audio og det understøtter da mere end 44,1 KHz - bl.a. 96 ;o) Spørgsmålet er 1. findes der mere interessante og brugervenlige musikbiblioteker? 2. forbedring af lydkvalitet - kan det lades sig gøre ? Hvis jeg ændrer til 96 bit så er forvrænges lyden selv om det lader til at være understøttet? Systemet: Win7 32 bit Mymovies4 fdshow Redigeret af espersen - 26-Februar-2012 kl. 20:00 |
|
;o)
|
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Allerede når du har rippet til MP3 har du indført den første lyddegradering. Benyt et ukomprimeret format. Som svar på både 1) og 2): Brug ikke PC'ens lydkort. Overfør lyd digitalt til forstærker. XBMC har mulighed for at overføre en uberørt datastrøm (WASAPI).
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1428 |
Musik CD'er er jo samplet i 44,1kHz/16bit, så du kan ikke få det bedre end det, selvom dit lydkort understøtter højre sample frekvenser.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
tak for kommentarer omkring lydkvalitet - godt at få det på plads omkring khz og bit.Jeg har i mellemtiden rodet lidt med indstillinger og driver, hvilket har gjort lyden en anelse bedre - men stadig ikke optimal.
Men ja - Mp3 er reducerer kvaliteten - mange af filerne er fra den gang vi havde HDD på hele 10 GB ;o) - Så jeg må nok bare til at støve skiverne af og få dem lagt ind påny. - Indtil da må jeg leve med den del. Jeg foretrækker at det er i Win7 Mediacenter - MediaBrowser2 gør det egentlig ok eller i hvertfald meget bedre end MCE's indbyggede - Jeg kunne ønske en federe brugerflade - gerne brugbar for ungerne så de selv kan fedte rundt og afspille det som de ønsker .
Redigeret af espersen - 27-Februar-2012 kl. 09:53 |
|
;o)
|
|
![]() |
|
Kalle Ferm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2008 Status: Offline Point: 111 |
Hvorfor mappevisning?
Det er da meget federe at få styr på metadata. Når man har det, er Media Centers styring faktisk rigtig god. Rip dine cd'er igen i god lydkvalitet og få samtidigt styr på metadataene. Det tager lang tid, men er på sigt bedst.
Redigeret af Kalle Ferm - 27-Februar-2012 kl. 11:25 |
|
![]() |
|
tak for det Kalle - hvilke formater er gode at anvende?
Redigeret af espersen - 27-Februar-2012 kl. 13:34 |
|
;o)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvis du vil bruge Windows Media Center funktionen - som brugerflademæssigt er ret fed - så rip dine CD'er i WMA LossLess! WMC finder så selv cover m.v., under afspilning. Ligesom du kan afspille/opstille efter årstal, kunstner, titel, album m.v.
Til at rippe med, ville jeg ubetinget bruge db-Poweramp! M.v.h.
|
|
![]() |
|
Kalle Ferm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2008 Status: Offline Point: 111 |
Det var vist et bedre svar end jeg kunne give.
Jeg bruger bare zune og bedste mp3 kvalitet til ripning. Jeg har brug for at kunne smide mine sange over på en telefon også, og orker ikke at dobbelt-rippe. Synes desuden det er meget lidt kvalitet man taber ved højeste MP3 kvalitet.
|
|
![]() |
|
Henrik B; det må jeg lige prøve - enig i at brugerfladen er helt fin ;o) Dårlige data har givet mange fine programmer et dårligt ry - mine dårlige data betyder pt at een kunstners album kan blive præsenteret i 2-3 albums med blot een sang på hver, hvilket giver en dårlig oplevelse af programmet.
MusicBrowser2 er så virkelig fin indtil alt arbejdet er færdigt.
|
|
;o)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Med db-Poweramp behøver man ikke dobbelt-rippe! Jeg rippede mine 1.000 cd'er til FLAC. Når man så er færdig, så vælger man bare den overordnede musikmappe, i db-Poweramp, og vælger MP3 som output. Programmeret laver herefter en komplet MP3 konvertering/kopi. M.v.h. |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
Du kan markere alle filerne i folderen og sætte album navn til det korrekte. Højreklik - Egenskaber - Detaljer.
Jeg mener at dbPowerAmp kan udføre hele metadata arbejdet automatisk, på baggrund af din mappestruktur.
|
|
![]() |
|
"dbPowerAmp kan udføre hele metadata arbejdet automatisk" - det skal prøves - tak for det !
|
|
;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |