|
Nye højtalere til Ny lejlighed |
Besvar |
Forfatter | |
psico
Bruger Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
Emne: Nye højtalere til Ny lejlighed Sendt: 12-Juli-2006 kl. 19:40 |
Hej. Jeg søger efter råd omkring et køb af nogle nye højtalere, da vi står og skal flytte i ny lejlighed. Højtalerne skal primært bruges til at se film i surround, samt en enkelt gang musik til fest eller 2 i lejligheden. Indtil videre har vi: - JVC DR-MH300 DVD/HDD optager Når vi er flyttet (om 2 uger) køber vi yderligere: - JVC HD-56ZR7 HD-ILA Hybrid TV - JVC RC-D701 Surround Receiver Jeg er lidt i tvivl angående forstærkeren, men indtil videre har designet (samme som optager og TV), samt at jeg kan køre HDMI fra Optageren igennem forstærkeren og videre til TV'et, gjort at den er et varmt emne. Er det et helt tosset valg ? eller er der andre jeg bør kigge på ? Problemet er så nu højtalere + Subwoofer. Da jeg har hørt at man helst bør undgå at købe højtalere fra de firmaer der primært gør sig i elektronik, F.eks JVC, Pioneer osv.. Ender det nok med at jeg ikke køber JVC højtalere. Medmindre der er nogle der mener noget andet ? Vi har desværre kun ca 4000-6000 kr at købe disse ting for. Stuen det skal stå i, er dog heller ikke speciel stor. Desværre er stuen lavet sådan at vi kommer til at være ca 3m fra frontspeakers og 3m fra rear speakers. Er det normale ikke at man har rears meget tættere på ? Jeg er blevet foreslået "Audio Pro Cinema Precision" fra TapeConnection til 3995 som nogle af de bedste højtalere jeg kan få til denne pris. Da jeg ikke har den fjerneste forstand på højtalere håber jeg at i vil give jeres mening omkring dette valg, og også hvis der er noget bedre jeg kan få. Jeg syntes selv at de ser meget "små" ud. Kan de stadig give et ordentligt drøn, og er specifikationerne ok? Jeg har læst andetsteds på dette forum at jeg bør have en Center der kan gå ned til 80Hz (pga dialogen), men disse ser kun ud til at gå ned til 100Hz...hvilket vil give et problem ? Vi har som sagt op til 6000kr, og det ville ikke skade hvis det blev et 6.1 eller 7.1 sæt, hvis det altså ikke skader kvaliteten alt for meget. Vil man kunne høre stor forskel på henholdsvis 5.1, 6.1 og 7.1 ? Lige nu har vi 5.0 i vores gamle lejlighed, og det er virkelig bare en gang skrabsammen højtalere fra forskellige familie medl. Så vi håber at kunne gøre det ordentligt i det nye. På forhånd mange tak. Dennis og Laila |
|
vipmlo
Guld medlem Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
Sendt: 12-Juli-2006 kl. 23:09 |
Hej 701'eren er en rigtig god receiver. Masser af power. Af højttalere kan du jo se på et sæt KEF KHT5005 eller KEF KHT2005.2. De er ikke så store men dog med god lyd. De forhandles herhjemme hos Fona og Electric city. KHT2005.2 er på tilbud til 3.999 kr. Se også her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12943& PN=1&TPN=100 |
|
sehested
Super bruger Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 00:17 |
Jeg har selv nogle Dali Concept 1 og 2 hvilke jeg klart kan anbefale. De spiller super godt. 2 stk Dali Concept som front. De koster 1099kr i hifiklubben pr stk. Så har jeg 2 stk Dali Concept 1 som baghøjtalere og de koster 749 kr pr stk og i hifiklubben. Hvis du så vil have 7.1 ville jeg nok anbefale 2 stk Dali Concept 2 som front og så 4 stk Dali Concept 1, eller du kunne nøjes med 3 stk Dali Concept 1, hvis du vil nøjes med 6.1. Som center har jeg en Dali Concept Center som også koster 1099. Hvis du nøjes med 6.1 ville du kunne få dette for lige under 6000kr, men så mangler der selvfølgelig en subwoofer, hvilket er lidt et problem , men det er ihverfald nogle super højtaler og hvis i havde en gamle sub at tage med kunne i bruge den midlertidigt til i fik sparet sammen til en ny. Dali Concept serien kan jeg ihvertfald klart anbefale, de giver en super lyd til okay billige penge, klart at fortrækker i forhold til et samlet "komplet surround højtaler sæt", ihvertfald dem jeg har hørt |
|
psico
Bruger Oprettet: 09-September-2004 Status: Offline Point: 96 |
Sendt: 26-Juli-2006 kl. 16:50 |
Det blev til KEF 2005.2 sættet, inkl subwooferen. Fandt det på tilbud til 3999, og kan forstå det sidste år kostede 8.000 så prisen sammen med de gode anmeldelser det har fået gjorde udslaget. Tak for hjælpen. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |