recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD skærm med god lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD skærm med god lyd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD skærm med god lyd?
    Sendt: 13-Juli-2006 kl. 07:57

En af mine kunder lider af tinitus, så hun er på udkig efter en LCD skærm med god lyd. Det er ikke nødvendigvis et spørgsmål om hvor højt TV'et kan spille. Det er mere forholdet mellem bass og diskant der afgør om lyden er god for hende. Så det er en fordel hvis man kan gå ind og regulere på henholdsvis bass og diskant.

Vi har bl.a kigget på Sony KLV-S32A10E, Toshiba 32WL32 og evt. Samsung m61.

Nogen der har erfaringer med lyden i dem eller evt. andre?

But did you die?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 07:59
JVC har nogen fjernsyn med et system MaxxBass, der giver et bedre lydbillede end normalt på fjernsyn. F.eks. LT-32X70, der sandsynligvis kommer på fælleskøb, hvis interessen er stor nok.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 09:45

Jeg kan klart anbefale et V2000 fra Sony. Jeg blev selv positivt overrasket over lyden fra de indbyggede højtallere.

Lyden på V2000 kan selvfølgelig også finindstilles, hvis man ønsker dette. Diskant, bas m.m. kan indstilles.

Det bedste er dog nok at lytte til de forskellige tv, selvom det kan være svært i en butik med dårlig akustik.

Redigeret af Enfen - 13-Juli-2006 kl. 09:46
Kim
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 10:28

Hej. :)

Som Thorvald siger, JVC'et har en RIGTIG god lyd, så kig på det inden du beslutter dig.

Med undtagelse af Toshiba, har jeg har set de her nævnte og flere andre, og jeg syn's at JVC ihvertfald mindst matchede både Sony og Samsung på billedkvalitet, men "bankede" dem STORT i lyden.
Det var noget af det bedste jeg har hørt i mange år fra et TV, så dette + design og udseende generelt, gjorde så at jeg forleden købte dette lækre Fjernsyn... Og er meget glad for det.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2006 kl. 13:51

Philips highend lcdtv 32pf9830 har virkelig også god lyd, men indbygget subwoofer, og en god equalizer så man selv kan fin indstille de forskelle toner.

Det tv jeg omtaler er det som er afbilledet under mit brugernavn, det betragtes som et af de bedste tv på markedet overhovedet.

Redigeret af Bendix - 13-Juli-2006 kl. 14:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu