|
Hjælp til nyt anlæg (stereosystem) |
Besvar |
Forfatter | |
Baccata
Ny bruger Oprettet: 04-Marts-2012 Sted: Risskov, Danmar Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Marts-2012 kl. 22:29 |
Hej
Håber der er nogen herinde som kan komme med nogle god tips til, hvilke mærker/modeller jeg skal kigge efter når jeg skal investere i et nyt stereo system. Musik er det vigtigste for mig, hvilket er en af årsagerne til at jeg ikke vil have et surround system. Jeg hører heavy metal, så det skal gerne levere en fornuftig lydoplevelse til den genre.
Stereo forstærker/receiver:
Minimum 2 optisk indgange
Højtalere:
Compact eller gulv højtalere
Pladespiller:
Indbygget RIAA forstærker
Budget Max: 12.000kr
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad du skal lytte til kommer helt an på hvor du bor, samt dine muligheder for transport.
I Århus er de mest oplagte HiFi Klubben og TapeConnection, som ligger lige over for hinanden, tag ned til dem og lyt. Lyd er utroligt subjektivt, og selvom jeg for det meste også hører metal betyder det ikke at du gad at eje mit anlæg. Hvis du derudover er frisk på at købe brugt, kan du kommer dobbelt så langt for dine penge. Hvad angår forstærker, bør du overveje en med separat DAC, da der ikke er mange med indbyggede digitale indgange. Du skal overveje hvor stort rummet højttalerne skal være i, hvor meget plads du har til at give højttalerne fra bag- og sidevæggene når du overvejer hvor store højttalerne skal være. Du bør ikke begrænse dig selv til pladespillere med indbygget RIAA, da det bliver svært at finde noget der er noget ved, hellere en løs RIAA eller en forstærker med indbygget RIAA.
|
|
Baccata
Ny bruger Oprettet: 04-Marts-2012 Sted: Risskov, Danmar Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fair nok, det giver sådan set god mening.
Jeg køber gerne brugt. Hvis det er nemmere at købe pladespiller, stereo forstærker/receiver med RIAA og en seperat DAC til digital enheder, så vil jeg kigge mig om efter det. Jeg vil dog stadig sætte pris på nogle konkrete bud på forstærker og højtalere som giver en god lyd og passer godt sammen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |