|
Hvilket grafikkort til projekt lydløs-HTPC-konsol? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2012 kl. 21:50 |
Hej,
Jeg har solgt mit kabinet og skal i stedet investere i et SilverStone Grandia GD04, og dertil en PSU. Skiftet skyldes at jeg vil prøve at køre med et dedikeret grafikkort så jeg kan bruge maskinen som en slags konsol også (med joy-pads). Derfor ville jeg høre om i har foreslag til hvad jeg skal investere i af grafikkort uden det bliver for "voldsomt" til resten af systemet som består af følgende. Intel DH57DD bundkort. Intel Core i3 530, 2,4 Ghz. CPU. Kingston Value 4 eller 8 GB DDR3 RAM. OCZ Vertex Turbo 30 GB Solid State harddisk. Og så selvfølgelig drev og diverse der gør maskinen til en HTPC. Kom gerne med bud på hvor mange watt PSU/strømforsyningen skal kunne producere for at kunne håndtere ovenstående hardware samt det foreslåede grafikkort. ![]() Det jeg mener med for voldsomt er at grafikkortet skal ikke være hurtigere end at resten af systemet kan følge med. Tænker specielt på CPU'en, som skal fodre den med data... altså så CPU'en ikke bliver flaskehals... håber i forstår. ![]() Ovenstående, samt at kortet SKAL være passivt kølet og kunne køre spil i 1920 x 1080 opløsning med så meget eye-candy som muligt er "eneste" krav (må godt være SU venligt). For at opsummere... Det billigste, og samtidig bedst ydende passivt kølet grafikkort til systemet uden at blive overkill (være for kraftig i forhold til resten af systemet). Big thanks! Hessi
![]() |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til en HTPC kunne en GT430 være et godt bud.
Hvilken spil er det at du vil spille? Til dit system og en GT430 skulle en kvalitets PSU på 120 watt være nok. Gå efter en PSU med høj effektivitet, for lavere El regning og mindre varme. Jeg kørte : I3-530 G210 (aka ION2) SSD 4 stk 3.5" greendisk i RAID 5 2 stk optisk drev På en picopsu 120watt Nu kører jeg: E3-1260L GT430 SSD 4 stk 3.5" greendisk i RAID 5 2 stk optisk drev Alt sammen på samme psu som før
Redigeret af Notfast - 07-Marts-2012 kl. 22:58 |
|
.....
|
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ingen andre med foreslag?
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |