recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv stjålet og fundet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv stjålet og fundet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FlGr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlGr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv stjålet og fundet
    Sendt: 07-Marts-2012 kl. 22:22
Hej med jer.. Jeg havde indbrud for 14 dage siden og fik bla. stjålet mit elskede 55VT30, politiet ringede til mig idag og sagde at de havde fanget tyvene (super fedt), er jeg tvunget til at tage tvet igen, er ikke helt tryg ved det da det bla. blev flået ned af min væg og hvordan er det ellers blevet behandlet ?. Er der nogen der ved hvordan man er stillet, kan forsikringsselskabet sige at man skal modtage tvet igen, eller kan man nægte. Håber der er nogen der kan svare på det. mvh.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 05:44
Går da ud fra at hvis du har meldt det stjålet er det overgivet til forsikrings selskabet - og du har krav på erstatning for samme , men check med dem om hvordan den skal skæres og forklar dem at det er blevet flået ned af væggen og du ikke er interesseret i et måske smadret tv.
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 07:03
Du kan da ikke nægte at få dinne stjålen ting igen, med mindre du har fået udbetalt erstatning.

Men TV'et skal selvfølgelig være uden fejl ellers må det laves på forsikringens regning.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 08:53
Kan da godt forstå du er lidt forbeholden.
Men når det er sagt, så får du jo ikke erstatning/andet tv, hvis dit eget tv'et er ok.....
Til top
FlGr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2004
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FlGr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 12:52
Tak for jeres input, jeg kan også god se, hvad skal et forsikringsselskab bruge et tv til !, men det er bare surt at når man har fået sit drømme tv som man har betalt 20000 kr. for og efter "besøget" skal stuevægen  mures op,  males, så de har nok ikke behandlet det, som man selv ville have gjort, men jeg bliver vel klogere når jeg skal afhente det.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 13:14
jeg ville modtage tvet med skriftligt forbehold hvis det udadtil var helt og aldeles skadefri (ellers ville jeg ikke modtage det, med henvisning til at det er delikat elektronik der ikke tåler hårdhændet håndtering.. som kan skade og nedsætte holdbarheden) 

jeg ville tage forbehold for usynlige skader samt skader der måske begrænser tvet´s levetid, og går det istykker indenfor en overskuelig tid vil jeg klart mene der var en sammenhæng.. og der gøre forbeholdet gældene, med henvisning til at tvet måtte være skadet i forbindelse med tyveriet.

Hvor meget eller lidt den så holder overfor forsikringsselskabet må stå usagt.. men sådan ville jeg handle.

Redigeret af rhsin - 08-Marts-2012 kl. 13:15
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 13:36
Uddrag af forsikringstekst (Topsikring)

Vi betaler hvad det koster at lade den beskadigede ting reparere ved at sætte tingen i væsentlig samme stand som før skaden. Ved væsentlig samme stand forstår vi, at tingen i sin ydelse, sin anvendelse og sit udseende i al væsentlighed har samme nytteværdi* for dig som før skaden. Hvis reparationsudgiften er mere end 50 % af nyværdien* på skadestidspunktet, opgør vi erstatningen efter de regler, der gælder ved totalskade.

Og her er totalskade hvis den er nyere end 2 år.

Hvis jeg må gætte, så overstiger rep af dit TV 10k.

Så hvis du har din forsikring her, skulle der ikke være nogen "ko på isen"Smile

Redigeret af Kampus - 08-Marts-2012 kl. 13:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu