|
Synology NAS valg? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Marts-2012 kl. 19:54 |
|
Jeg tror nok det snart er tid til at begive sig ud i et køb af en NAS. Ved ikke helt om jeg skal købe en sub eller en NAS, men er meget tæt på at løbe tør for hd-plads, så det er nok det der skal prioriteres.
Jeg har kigget på Synology DS411 og DS411+II. En af de store forskelle er skrivning til NAS af store filer så vidt jeg kan se, men har det nogen betydning for mig mon? Jeg skal bruge den til at lave backup af computer(ne), musik og film. Jeg håber at kunne trække film til 2 afspillere samtidig som f.eks Dune Smart (Blu-ray med full HD lyd), altså f.eks både i stuen og på børneværelset samtidig, kan man det? (Evt. hvis det bare er en dvd film det ene sted). Kan DS411 fint klare det jeg efterspørger? Er der andet jeg skal være obs på? Jeg er totalt grøn i det her, men har læst at Synology er meget brugervenlige, så det er årsagen til det valg og størrelsen passer vist fint til mit behov et stykke ud i fremtiden. Lad mig høre hvad i siger ![]() |
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ingen der ved noget/kan hjælpe?
Eller er det bedre at spørge ovre i "streaming media" måske? |
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
|
112 mb/sec er rigeligt til en del samtidige Blu-rays selv om hastighed vil falde fra dette punkt jo flere der læser forskellige steder.
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
|
Hvad trækker en enkelt blu-ray det bliver afspillet med hd lyd?
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
Jeg er med på en lytter her , da jeg også snart ønsker at investere i en NA's fra synology ,,,,
Der jeg kune læse mig selv de "j" modeler burde være nok til film streming |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
|
Jeg har læst et sted herinde at man skal holde sig fra j modellerne da de er langsomme, specielt upload til Nas'en er vist helt galt, men jeg ved ikke ret meget så derfor prøver jeg at spørge mig frem. Jeg er desuden interesseret i at den skal kunne levere til to værelser samtidig uden problemer. Så jeg vil gerne være helt sikker før jeg gør noget. Overvejer at købe den Dune Smart med plads til et drev til at starte med og så evt vente lidt med Nas'en, men nu må vi se...?? |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Jeg har brugt en synology ds109j til at streame blueray film uden problemer.
Jeg har skiftet til en ds212+, som jeg er super tilfreds med. Med den har jeg streamet 2 blueray film samtidig, hørt musik med squeeze server og brugt den til upload og download, alt sammen på en gang og cpu kom ikke over 55% i ydeevne og der var ingen "huller" i musik og film og det var med kun en harddisk i |
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
|
Jeg er også hel ny i mediaafspiler og NA's verden,, jeg har købt en popcorn a300 i sidste uge og må indrøme er der er veldi smart ting ... Alle film cover på tv skærm et klik og starter filmen ![]() |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
|
Og du kører blu-ray i fuld kvalitet med hd-lyd? eller er det komprimeret osv?
|
||
![]() |
||
|
Bege dele jeg har bd med hd lyd samt komprimeret bd med DTS lyd
|
||
|
||
![]() |
||
|
Hvad med dig? taler vi her om 2 fuld blu-ray med hd lyd streamet samtidig? Det lyder rigtigt godt hvis det er tilfældet. |
||
![]() |
||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
|
Yep alt det jeg skrev var samtidig, for at teste om jeg kunne få min nas i knæ, det kunne jeg ikke
|
||
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |