recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller ej
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plasma eller ej

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dres1625 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Marts-2012
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma eller ej
    Sendt: 10-Marts-2012 kl. 22:46
Hejsa

Jeg sidder her til aften og ser tv på mit Pioneer 4270XD Plasma tv, da der lige pludselig kommer en rød streg ned gennem skærmen. Jeg har læst mig til at det er en fejl i panelet og ikke noget der skal repereres. Mit tv er kun 5 år gammelt.

Jeg læser derfor jeres forslag om køb af andet tv, og mange anbefaler PANASONIC Plasma tv!! Hvorfor? Hvis Plasma tv kun holder i omkring 5-6 år, er det så ikke en dyr løsning? (Alt er relativt, men kr. 5000 er også en slags penge)

Jeg er bare blevet en smule skeptisk overfor plasma. Er det begrundet eller skal det kun være over de gamle modeller??

Jeg håber I kan hjælpe.

Mvh

Andreas
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 22:55
Du er skeptisk overfor en teknologi fordi dit tv står af efter FEM år?

Jeg synes du skal være glad for at det holdte i fem år. Noget der er ligeså godt kan ikke rigtig købes for penge, men du kan få noget der er ret godt for de der 5k du nævner, med en række features dit gamle Pioneer ikke havde.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:05
Naiera:
Jeg er skeptisk, fordi jeg ikke kender teknologien i dag kontra 5-6 år siden. Jeg kan se at et tv til kr. 5000 kan mere end Pioneeren, som dengang kostede 4 gange så meget. Men jeg vil bare ikke begå den samme fejl og købe et tv til rigtig mange penge, for at skifte det ud om 5 år igen pga en defekt. Pioneeren står mig jo i kr. 4000 om året ;-)
Men jeg synes om billedet på pioneeren, og har svært ved at finde en der kan matche det, med mindre prisen på tv'et er meget høj...!
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:11
Jamen det er jo pest eller kolera.

Plasma er og bliver stadig det bedste i forhold til billedkvaliteten, tror bare du har været uheldig og ja det koster hvis du skal have lige så god billedkvalitet som din Pioneer.

Der er reelt kun to muligheder pt indtil de nye 2012 modeller kommer, Panasonic VT30 og Samsung D8005/7005 plasma dog med et lille plus til Panasonic modellen.

Redigeret af JordanDK - 10-Marts-2012 kl. 23:11
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:18
JordanDK:
Tak skal du have.
Så du mener ikke man skal være bange for Plasma, og holdbarheden???
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:20
Det burde være let at finde et nyt billigt tv der kan matche dit gamle pioneer. 427 serien havde jo ikke noget specielt godt billede, slet ikke i forhold hvad man kan få i dag. Vil tro en af de billige Panasonic modeller mindst matcher dit gamle tv, så kan du leve med det, bør du kunne få dig et tv til 5000kr. Om det lever mere end 5 år er tvivlsomt, tv i dag er ikke bygget til at holde længe
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:21
Nej, plasma tv holder ligeså godt som andre elektroniske apparater til hjemmet.

Fælles for alt af den type er, at fabrikanterne tydeligvis ikke har noget imod, at tingene går i stykker rimeligt hurtigt. Så skal folk jo ud at købe nyt. Sammen med at prisen på plasma-tv (og LCD-tv) er styrtdykket, er byggekvaliteten i hvert fald ikke blevet bedre. Men sådan er det altså uanset teknologi og fabrikant, i hvert fald hvis vi holder os til dem i de normale prislejer.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

427 serien havde jo ikke noget specielt godt billede, slet ikke i forhold hvad man kan få i dag.

Jo, 427-serien havde sgu et godt billede! Det var generationen før 'Kuro', og havde derfor ikke fantastisk kontrast, men det ændrer ikke på, at Pioneer rent faktisk gik op i god billedkvalitet, og implementerede bedre end 'OK' billedbehandling i deres tv.

Så nej, man kan ikke bare købe et af de billigste Panasonic plasma-tv, og få bedre eller samme billedkvalitet. Men man kan uden problemer få god billedkvalitet, og jo mere man har at rutte med, jo bedre kan det da også blive. Så længe man køber det rette. (*host* Panasonic *host*)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:28
Ja den havde et godt billede dengang, men er langtfra på samme niveau som efterfølgeren
Sortniveau var da pænt ringe.

Synes selv der var en kæmpe forskel da jeg opgradere mit 427 til en 500.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:28
Jeg har ca. 700 skærme som jeg driver på mit arbejde, alle LCD, jeg har kun et par gange set fejl som den du beskriver. De fleste kører 8 timer om dagen, 5 dage om ugen. Så teknologien er rimelig god. Mange af vores skærme er helt tilbage til da man havde 17" som std. pc skærm. Det er mere end 5 år siden

Redigeret af rasmuzzen - 10-Marts-2012 kl. 23:29
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Dres1625 Dres1625 skrev:

JordanDK:
Tak skal du have.

Som andre skriver, så nej det behøves man ikke være bange for.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Dres1625 Dres1625 skrev:

Nærmest uanset, hvad du køber i dag, skal du være glad, hvis det holder mere end 5 år.

Med de priser folk vil betale er der slet slet ikke råd til at bygge i en ordentlig kvalitet.

Jeg har et gammelt 25" CRT tv stående på garageloftet (endnu!). Det kostede 10.000 kr på tilbud og holdt i 12 år. Herefter købte jeg mig et plasma som dit, til kun den dobbelte pris. Jeg fik et meget bedre billede, en mere lækker fjernbetjening og langt flere features til en langt lavere pris per kvadrattomme, så jeg forventede ikke en levetid på over 4 år. Det er nu over 6 år gammelt og virker stadigt fint.

Nu kan du købe 46" til 5000 kr - det er endnu billigere per kvadrattomme.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu