|
Indmad? Min første HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KasperHogh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2012 kl. 21:04 |
God aften alle sammen.
Jeg har længe gået med tanken om at ville bygge et mediacenter, og nu skal det altså være. Så kommer det første problem jo så, hvilke stumper skal det puttes i det. Kabinet: Tanken er at jeg vil anskaffe mig et kabinet magen til ShadowDKs, altså: http://viako.com/viako/product_view.asp?idx=2 Bundkort: Hvad jeg har læst mig til, så anbefaler de fleste DH61AG: Så det var planen at jeg ville anskaffe mig sådan et, medmindre i har nogen indvendinger? CPU: Her tænker jeg en Intel Core i3 2100T / 2.5 GHz RAM: Jeg læste et sted herinde på forummet at 1333MHz RAM var at foretrække (hvorfor?) Så jeg har valgt: Corsair DDR3 8GB 1333MHZ SO-DIMM Harddisk: Der skal selvfølgelig en SSD i, så her tænker jeg en OCZ Agility 3 Series enten 1200 GB eller 240 GB. Tuner: Jeg har Yousee herhjemme, så jeg havde planer om at finde et par USB DVB-C tunere, har i nogle anbefalinger? Ideen er at der skal installeres Windows 7 også skal det hele køres igennem XBMC. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i synes om det setup, samt om i har nogle forbedringer. På forhånd tak // Kasper. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er fint nok setup. Bare husk der ikke er IR modtager i det kabinet, hvilket er min støreste anke imod det.
Du behøver ikke Agility 3 Series i SSD, da bundkortet ikke kører SATA-600. Du kan spare en del ved at vælge en SATA-3 disk istedet. Skal du opbevare TV optagelserne på SSDén? Ellers så overvej en 64GB som system disk. Hvis den KUN skal være mediacenter, så er det rigeligt. (Og så kræver det du flytter dine TV optagelser). |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Har lige et spørgsmål vedr. dvb-c.
Nu har jeg selv lige fået Yousee kabel tv, og der kan man jo bruge yousee playeren til at se tv på. Hvorfor ønsker man så en dvb-c tuner tilknyttet sin pc ?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Kan du optage i yousee playeren? Kan du affinde dig med kvaliteten i Yousee playeren? |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
det er sgu også lidt trist at man skal hen til pc'en hver gang man skal skifte kanal istedet for at kunne zappe med en fjernbetjening. |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Man kan vel også zappe med en fjernbetjening på en pc?
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
jo det kan man sagtens bruge remote på en pc, men jeg tror det bliver svært at få en remote til at virke med yousee.tv, vil jeg tro...
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
i3 2100t er en skod cpu, og den sparer dig ikke mere i forbrug end en alm i3 ville gøre, så brug pengene på en 2105 eller en 2120 istedet. Problemet med i3 t cpuere er de er uden boost funktionen hvilket gør dem røvsløve uden at spare dig i strøm.
Istedet for usb tunere så har du valgmuligheden for en HDHomerun box som ikke skal sidde fysisk på din htpc men istedet sidder linket til dit netværk og så via software på din htpc kan du se de kanaler fra yousee som ikke kræver kort, dvs de gratis digitale kanaler. Redigeret af Bygone - 14-Marts-2012 kl. 19:29 |
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
Hvis du vil have Viako kabinettet, så skal du have en T version med low profile køler, eller købe en alm i3 og købe en low profile køler ved siden af. Istedet for to usb tunere hvorfor så ikke bare købe en HDhomerun? Det er vel samme pris det bliver? I Viako kabinettet har jeg sat min CIR ved undersiden af power knappen - Det er frosted plastic og min IR virker fint der på en 5-6 meters afstand. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |