recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teamviewer og MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Teamviewer og MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Teamviewer og MCE
    Sendt: 14-Marts-2012 kl. 09:09

Er der nogen det ved om man kan bruge teamviewer til at komme i forbindelse med ens pc/mediacenter, når det er i dvale.??

Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 09:12
Teoretisk kan du bruge noget wake-on-lan (hvis din maskine understøtter det) til at tænde maskinen med.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:58
Det ville undre mig meget, da det er et webbaseret system. Men hvis du bruger teamviewer lokalt kunne du jo bruge andre produkter til at sende den magiske pakke til din klient. eks. mc-wol
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Er der nogen det ved om man kan bruge teamviewer til at komme i forbindelse med ens pc/mediacenter, når det er i dvale.??

Det kan man ikke, jeg bruger min router til at starte PC/HTPC.
Den Ben
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

Du kan da godt WOL'e en PC bag en router hvis du indstiller routeren til det?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 18:09

Ja, jeg bruger det selv. Jeg bruger WakeOnLan fra SolarWinds, et freeware program jeg tilfældigt fandt på nettet. PC'en skal sættes op til WOL.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Ja, jeg bruger det selv. Jeg bruger WakeOnLan fra SolarWinds, et freeware program jeg tilfældigt fandt på nettet. PC'en skal sættes op til WOL.

Tak - det vil jeg prøve om jeg kan finde ud af - men jeg er desværre ikke så it-kyndig.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:

<p =msonormal="" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"><!--?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /--><o:p></o:p></span>

<p =msonormal="" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p></o:p></span>

<p =msonormal="" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p></o:p></span>

<p =msonormal="" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial">Er der nogen det ved om man kan bruge teamviewer til at komme i forbindelse med ens pc/mediacenter, når det er i dvale.??<o:p></o:p></span>

<p =msonormal="" style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Arial"><o:p> </o:p></span>

Du kan da godt WOL'e en PC bag en router hvis du indstiller routeren til det?

Det kan desværre ikke lade sig gøre på alle routere.

Redigeret af pfugl - 15-Marts-2012 kl. 09:31
/Peter
Til top
dalhoj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2008
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dalhoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 14:42
Jeg har en billig router fra dlink. Og på den skulle jeg bare forwarde port 9 til den interne ip på min pc og så bruger jeg "wake" en app til iphone.

Det burde virke med de fleste routere
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:03

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Tak - det vil jeg prøve om jeg kan finde ud af - men jeg er desværre ikke så it-kyndig.

Du må skrive hvis det giver problemer. Det er længe siden jeg har sat det op, så jeg kan ikke lige huske det, men i hvert fald er WakeOnLan et program der skal køres hver gang for at vække PC'en. Den viser så hvornår der er forbindelse og så kan man derefter oprette TeamViewer forbindelsen. Det ville være dejlig hvis det lå i TeamViewer programmet Wink

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu