|
Sokkel Subwoofer (max 16 cm høj) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
BjornBorg1983 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2011 Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:24 |
|
Hej,
Vi er ved at bygge et nyt hus, hvor jeg skal ud og investere i nyt lyd system. Det hele er egentligt på plads, men mangler en Subwoofer. Jeg har lidt planer om at gemme den i soklen, i vores kogeø, så med "rist" foran, så der kan komme luft og lyd ud. Den må dog ikke være mere end max 16 cm høj, og så skal den være aktiv. Nogle der har gode ideer, eller evt. gode erfaringer med sådan en her.: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=329 Budget max 5.000 for subwoofer |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Spild af penge, idet alt i kogeøen kommer til at "rasle med" når du spiller. Klaus |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Den var sq ny - kogeø, nu med dybbas
![]() |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Nyt hus! Hvad med en indbygningssubwoofer i loft eller væg?
Om det kan gøres for 5K ved jeg dog ikke :-/ BS
|
||
![]() |
||
BjornBorg1983 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2011 Status: Offline Point: 17 |
|
Havde også først planer om at bygge det ind i loftet, ligesom højtallerne. Men rystelserne vil give nogle svinrevner, som jeg ikke gider gå at lave hele tiden;) Yamaha har en på 16,3 mm, FV150, som jeg må give et forsøg om den kan klemmens ind, og giver det for mange "rystelser" i kogeøen, så må den flyttes! |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Seriøst, er huset bygget af pap? |
||
![]() |
||
|
Ja, lofter er i hvertfald gipslofter....
|
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
|
Et ophæng med en tilpas lav resonans kan vel gøre det.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
![]() Med højtaler enheder overfor hinanden ophæver man stort set alle rystelser som der kommer. Krafterne udligner hinanden.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
@Notfast der skal man så desværre bare lige huske at tænke på isolering, dampspærre osv når man laver herinde. Har engang set billeder fra en som havde lavet noget tilsvarende, da han så en dag pillede stoffet, som dækkede hullet, ned var der dannet en del skimmelsvamp oppe i hullet.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
|
Doh.... Ja, self skal man da det, hvorfor skulle det at bygge en subwoofer være anderledes? Det er muligt at isolere, og stadig har en delvis akustisk åben bagside. Alternativt så bygger man en "normal" sub (2 stk. til et par) og spiller ned i gennem en stor manifold.
|
||
.....
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Det var nok mig han kunne huske, sjovt nok var alle de IB'er jeg fandt på nettet uisoleret. Så db89 gør da opmærksomt på noget som ihvetfald én var uvidende/ikke opmærksom på.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |